2017. február 1., szerda

Nk vérvételi lelet értelmezése

Sikerült a délutánomat szabaddá tennem és egy kicsit utánaolvasni pár dolognak, már amit az ember össze tud kukázni az internetről....
Ez az egész történet a fehérvérsejtekről szól tulajdonképpen.
A fehérvérsejt számom sajnos eléggé soványkának mondható (4,9 G/L) ami az alsó referencia határ felé konvergál. Köztudott, hogy akinek alacsony ez az értéke, az fogékony a fertőzésekre, könnyebben megbetegszik. Visszakerestem a teljes vérképeimet és tavaly februárban 9 volt (amikor pont beteg voltam...) ez az érték, májusban 5,2 de volt már 4,5 is. Szóval összességében elmondható hogy ez nálam többnyire mindig alacsony.
A fehérvérsejtek egy nagy %-át teszik ki a limfociták. Ebből a 3 legfontosabb a T limfocita ( daganatok, vírusok ellen védnek), B limfocita (emlékeznek a régi betegségekre és az újrafertőződés ellen védenek) és NK limfocita. Minket az utóbbi érint leginkább, hisz ha ez az érték 15% felett van, akkor sajnos nehézkes a beágyazódás, kilökődik az embrió. Ideális esetben 12% alatti érték kellene hogy legyen. Sajnos már az én 14,5 %-om is hatérérték, teherbeeséshez magasnak mondható.

NK limfocita szám: 0,23 G/L ( referencia 0,29-0,6)
no én itt kaptam egy - jelet. Zseniális matektudásom segítségével rájöttem, hogy a fehérvérsejtjeimben (4,9) levő össz. limfociták száma 1,57 G/L és ebből az NK limfocita 14,5 %-ot tesz ki, akkor kijön a 1,57*0,145 = 0,23 érték. Szóval ha magasabb lenne a fehérvérsejt számom,talán ez se lenne ennyire negatív. Szóval arányaiban minden jó, csak kevés.....

CD4/CD8 sejtarány:
Nos azt is kigugliztam, hogy a CD4 a T helper limfociták %-os megoszlását jelzi (minél jobban károsodott valakinek az immunrendszere, ez a szám annál alacsonyabb) pl. hiv fertőzötteknél folyamatosan csökken...
A CD8 pedig a T supressor limfocita, ami ha elkezd növekedni, az rossz jel, mert akkor változik ez az arány is. Nálam ez 45,2/20,6 =2,2
Ha 1 alatt van, ott immunhiányos állapot van kialakulóban. Itt nincs probléma.

És akkor jön a nagy kérdőjel.
Számított NK funkció: 141 %
Na erről semmit nem találtam az egész interneten, sajnos angol tudásom ezekhez a tudományos témákhoz elég soványka. Annyi volt a leleten hogy ez a flow citometriával készült (K562-s target sejtek segítségével számolt citotoxicitás index), és természetesen ez már fokozott aktivitás. De hogy jött ki ez a 141%?
Nézzétek el nekem hogy ennyit pörög az agyam rajta, de mintha egy megoldhatatlan matematika feladat lenne, a falra tudok az ilyentől mászni, mikor nem tudom értelmezni a leletet.....

Egyébként a vörösvérsejtjeimmel se vagyok kibékülve. Mindig is alacsony volt a vasam, a hemoglobinom, hematokrinom... Most meg ez az MCH, MCHC is ez a kategória...szintén alacsony.
Azt hiszem kiváló alkalom hogy felbontsak egy üveg vörösbort.

Közben kaptam ám tippeket dögivel,hogy szükséges a lipid, az majd mindent megold.
Lassan már 1 hónapja szedem az omega 3-at, persze volt hogy kimaradt, de ezek után méginkább nyomatom, mert hallottam hogy leviszi az NK szintet. Igaz amit olvastam tudományos publikációt, ott elvégeztek több kísérletet hasonló sorsú lányokon.
2,4 gramm (vagy több) EPA-t vagy DHA-t adtak az alanyoknak legkevesebb 4 hétig, volt ahol 205 mg  E vitamint is adtak hozzá. Kicsit fura hogy a placebo csoportnál is volt csökkenés, meg volt ahol a sok Omega-3 ellenére sem.
ha valaki kíváncsi a tanulmányra: https://books.google.hu/books?id=nHbdBgAAQBAJ&pg=PT553&lpg=PT553&dq=nk%20natural%20killer%20dha%20epa&source=bl&ots=L9mH4KejH5&sig=dt9AnF2mutjfHUNXFrh3BI4WsuY&hl=hu&sa=X&ved=0ahUKEwiyjYG8-uzQAhWL0hoKHdfVB_0Q6AEIQDAE#v=onepage&q=nk%20natural%20killer%20dha%20epa&f=false

Update:
Ma elmentem a DM-be, feltérképeztem a kínálatot.
A DM sajátmárkás terméke bizonyult a legolcsóbbanak.
260 mg dha + epa van 1 kapszulába, egy dobozban pedig 60 db. Mind ez 749 ft-ért, szóval ha napi 9-et megeszek, összejön a 2,4 gramm. 112 ft-ra jön ki naponta, nem is vészes. Ehhez jön gratis 108 mg E vitamin is.

2 megjegyzés:

  1. http://holisticpharma.hu/project/omega-1000mg-epa-1000mg-dha/ ha esetleg váltani szeretnél :-). EP kártyára is megvásárolható!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi :) ennek amit vettem pocsék íze van és hányingerrel küszködök mindig miután beveszem. Lehet váltani fogok

      Törlés