2017. február 9., csütörtök

Belipideltem

A reggelem fantasztikusan indult, felhívtam a házidoki nénit, hogy legyen szíves írjon ki táppénzre, mert ma lipidelünk a fővárosban. 

Kényelmesen kikészítettem a chia pudingomat, facsartam narancslevet, felpakoltam a hátizsákot dolgozatokkal, újságokkal, laptoppal, mobilvinyóval (telis-tele filmekkel) és irány a nagyváros. 






Szerencsére hamar felértünk, így volt időm parkolóhelyet keresni (legalább 4 kört mentünk, mire sikerült 20 perc bojongás után találni egy helyet) A poén, hogy 3 órára lehet jegyet váltani, így ha egy kedves sorstársam egyedül szeretne kocsival menni lipid infúzióra, készüljön hogy az infúziós állványt maga után görgetve kell lemennie parkolójegyet frissíteni, mert bizony ez a művelet 4 óra 45 percig tartott.

Az intézetben mindenki szimpatikus volt, roppant kedvesek, mosolygósak az ott dolgozók.
Miután aláírtam néhány papírt, bekísértek egy elkülönített szobába, ahol 3 bőrfotel volt berakva. Lepakoltunk és pár perccel később már kötötték is be az infúziót. Azt is megtudtam, ha rossz helyre szúrják, akkor hipp-hopp felpuklisodik a bőröm, mert a szövetek közé megy a trutyi :) 
Az első pár óra kínkeserves volt, nagyon lassan csöpögött, állítólag óvatosan kell adagolni még az elején. Direkt nem ittam előtte, hogy ne kelljen majd bedrótozva kimennem nyilvános helyre pisilni...
de olyannyira lassan csöpögött, hogy én már majdnem elcsöppentem, így rászántam magam és megsétáltattam az üveget.

Nem is gondolnátok, hogy milyen hasznos a wc ajtajára felszerelt fogas, pont alkalmas infúziós üveg felakasztására.
Egyébként utána annyira gyorsan elrepült az idő, hogy a dolgozatokhoz hozzá se nyúltam, a laptopot elő se vettem :D valahogy jó volt kicsit feküdni és bámulni.
Miután végre elcseppent az utolsó lipid is, kihúzták a csövet és mehettem a pénztárba kiperkálni a 45 ezer ft-ot.
Kicsit viccesnek találom, hogy összesen 2 db 1 dl-es üveg emulziót kaptam (2*7500 Ft) és 30 ezer ft-ért adják be.
Majd kiderül hasznos lesz-e, így kimatekolva, elég soványka a hatóanyag amit tartalmaz. Bár az tény, hogy ez a vérkeringésbe megy és onnan a szövetekbe. Nem úgy mint pl. a halolaj kapszula, aminek néhány százaléka felszívódik a gyomron keresztül.
Meglátjuk mi sül ki belőle, a lényeg hogy Smoflipid kipipálva.

10 megjegyzés:

  1. Hahh, ugyanilyen markaju es tok igy nez ki az intralipidem is. Nem csinaltattak elotte valamilyen allergia vizsgalatot? En csinaltattam IL elott hogy ne kelljen ilyen lassan csinalni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem csináltattak :D szerintem az egyik ok az volt, hogy előző este jártunk ott először és akkor közöltem mit szeretnék. 15 órával később meg már be voltam kötve a rendszerbe és csöpögött is :) szeretem ha ilyen gyorsan megy az ügyintézés és rugalmas az intézet.
      Az intralipid miben különbözik ettől? Lehet eg termékcsalád csak picit más összetevőkkel?

      Törlés
    2. szerintem nem azért nem csináltattak, mer ilyen gyors volt és nem volt rá idő. én 1 vagy 2 hónappal a beadás előtt intéztem és rákérdeztem, hogy kell-e allergiavizsgálat, és azt mondták, nem. Hogy ők majd lassan csepegtetik aztán akkor úgyis kiderül :) Nekem meg nem kellett kétszer mondani, hogy ha nem muszáj, ne menjek vv-re :) De szerencsére nálad sem volt gond! Csak használjon! Szorítok. Mikor lesz a transzfer?

      Törlés
    3. Ha lassan csepeg, ha gyorsan, így is úgy is kiderül ha allergiás rá az ember. Nem akartam elolvasni a betegtájékoztatót, de valahogy egyből kiszúrta a szemem, hogy kómát is okozhat :D elég durva. Bár 2 dl szerintem manó adag. Reméljük használni fog. Beülti 6 nap múlva lesz :) ti hogy vagytok? Nagyon szorítok ám érted, hogy ez az elfuserált beülti hozza meg a sikert :)

      Törlés
  2. Sajnos az előző hozzászólásom eltűnt :-(. Mosolyogtam én is, hogy te is megtaláltad a mosdóban a hasznos akasztót az infúziónak :-), nem csak én. Mit bénáztam mindig a két palack közötti mosdóba menetelnél :-). Azon viszont meglepődtem, hogy már 45 e ft lett a "csomag", októberben még 31 e ft-ot fizettem érte. Hétfőn nekem is kellene mennem egy "életmentő" kezelésre, de Andit se tegnap délután, se ma nem értem még el. A lényeg számolnom kell azzal, hogy még jobban ki kell nyitnom a pénztárcámat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor nem csak én voltam ilyen leleményes? :)
      Olcsón megúsztad, bár én még azt a 31-et is borsosnak találom, ha az infúzió alapárát vesszük. De ahogy mondod, kinyitja az ember lánya a pénztárcáját, ha gyerekprojektről van szó.
      Az életmentő kezelés ugye azért szükséges, mert sikerült pozitívat tesztelned, ugye ugye ugye?

      Törlés
    2. Főleg úgy tartom drágának, hogy 4 adag lipidem itt figyel a hűtőbe. Úgy volt a SOTE II-n adják be. Recepttel a kezemben elmentem a patikába, közölték, hogy dobozt nem bontanak meg így meg kell vennem öt adagot. (Engedély ugye 3-ra szól.) Végül a SOTE II-n nem adták be, így rajtam maradt (egy adagot elvittek), a G1-ben ugye hozott anyagot meg nem adnak be. :-(. Az első 3 lipidet inszem előkészítésképpen kaptam, de nem sikerült. Az engedélyt azért meghosszabbíttattam hátha szükség lesz rá. Teljesen lemondtam már arról, hogy én még egyszer látok 2 csíkos tesztet, de csütörtökön a 22. cn-on délután teszteltem egy nagyon halványat, ma pedig már egy szép erőset :-). Aggaszt azonban, hogy tegnap este és ma reggel is volt egy kis barnázás, de mivel erősödött a teszt próbálom magam nyugtatni (bár 4 vetélés után néha nehéz). Hétfőn 11-kor megkapom a lipidet és reménykedem, hogy ő velünk marad és teljes lesz a családunk :-).

      Törlés
    3. Hűűűűha, ezek nagyon jó hírek :) Gratulálok, most már minden rendben lesz, szépen tovább fog erősödni az a csík! Szedjél egy kis progit, hátha elmúlik a barnázás.
      Hogyhogy nem adták be a SOTE-n a lipidet? Néha nem értem miért jó az ha keresztbe tesznek az embernek, mikor így is rögös az utunk...
      A patikába meg tényleg adtak 5 üveggel mikor csak 3 volt a recepten? :o wow, na ilyet se szoktak. Ez az engedély egyébként meddig érvényes? Nekem nem is adták oda :( ha megint szükségem lenne rá, gondolom ismét ki kell perkálni a 45-öt, plusz még azt a 20 ezres konzultációs díjat is el tudom képzelni hogy megint legombolják rólunk..
      Gondolok majd rád hétfőn :)

      Törlés
    4. Köszi, bár nagyon félek. Négy vetélés után nem tudom, hogy mennyi lehet az esély, hogy Ő velünk maradjon. Bár az is igaz, hogy soha semmilyen kezelést nem kaptam az előző négy terhességnél, talán a lipidben bízhatom egy kicsit. Az még említésre méltó, hogy 3 hónapja nem eszem glutént, gondoltam az elszabadult hasimotomra jó lenne. Talán ez is segíthetett.
      SOTE II. Prof.B.F. nevére szólt az engedélyem, a beadás napján először azt mondták beadják, aztán elbizonytalanodtak, hogy ja ez nem ivig, hanem lipid? Akkor megkeresik a prof-ot. Keresték és kiderült, hogy külföldön van és akkor hazaküldtek, hogy nem hajlandóak beadni. Na itt szállt el az agyam, felhívtam a G1-et és átírták az engedélyt Szőnyi dr. nevére és már mehettem is. Az engedély 1 évig érvényes, de lehet hosszabbítani, nem kell hozzá konzultáció sem. A 45 e ft marad amit minden beadásnál ki kell fizetni, remélem azért minél előbb szükséged lesz a következőre. (12. hétig 3 hetente ajánlják). Igen én is meglepődtem, hogy odaadták az 5 adagot, de mástól is hallottam, hogy így csinálták. Az engedély nem baj ha nincs nálad, én az OGYÉI-től kértem, lefaxolták, de azt hiszem, hogy ez sem szabályos, hogy nekem is megvan. Köszi, hogy szurkolsz értünk :-).

      Törlés
    5. Elhiszem hogy bepipultál.... ilyenkor az a legegyszerűbb, ha az ember fizet :( mennyivel rugalmasabban mennek a dolgok a magánintézményekben, mint az államiakban, csak győzzük pénzzel. Azért 3 hetente beadatni kicsit borsos, de ha belegondolok hogy milyen manó adagot kapunk, biztos jól jön a szervezetnek.
      Nagyon drukkolok nektek, erős baba, meglátod :) veletek fog maradni, hisz most mindent megtettél. Jó lipidelést mára!

      Törlés