2017. augusztus 1., kedd

Mi is a siker titka?

Már egy ideje tervezem, hogy megírom ezt a bejegyzést. Többen kérdeztétek, hogy pontosan mit csináltam, miket szedtem a 9. beültetésem előtt. Persze tuti recept nincs, ezzel szerintem mindenki tisztában van, hisz nem vagyunk egyformák.
Sokszor éreztem úgy hogy olyan ez a lombik olyan, mint egy kaparós sorsjegy, csak szerencse kell hozzá, ami minket elkerült,  hiába a statisztika miszerint minden 3. vagy 4. nyer. De ez korántsem sincs így, lehetnek mázlisták akik elsőre szerencsések lesznek és vagyunk mi, a rossz széria.

A tények: 4 komplett IVF-ICSI, 5 FET és 4 ET. Ebből sosem indult el terhesség, csak most az utolsó transzfer után.

Szóval pár gondolat az elmúlt 2-3 hónapról:

I. Gyógyszerek:

1. Mivel a lipid nem hozott szerencsét tavaly, de azért ott motoszkált a fejemben hogy csak lehet valami ebben az immunológiában, elkezdtem omega 3-at szedni napi 3-4 kapszulát. Kitartó voltam az első hányásig, aztán száműztem pár héttel a stimu előtt.

2. G-vel együtt szedtünk az Astaxhantint (olyan mint a q10, csak 500x erősebb az internet szerint, Q10 is ment mellette, biztos ami biztos) ebből még héba-hóba most is bekapok egy szemet. iherb-ről rendeltem

3. Fontos lépés volt szerintem, hogy megemeltem az L-thyroxin adagomat. Már ezer éve nem voltam endokrinológusnál (aki mellesleg akkoriban is csak a füllentéseim után volt hajlandó egyáltalán pm bogyót kiírni, mert szerinte minden rendben van) Szóval eddig 50 mg-ot szedtem, de mivel a TSH-m 2,3 fölé ment, 75 mg-ra emeltem az adagomat még május végén egy pocsék vérkép után.

4. Valeriana relax: tuti cucc, a punkció előtti napokban eszegettem, hogy nyugodtan készüljek transzferre, hatásosnak bizonyult. Viszont az öltözőben vettem észre hogy a kocsiban maradt :))) úgy hogy végül a bogyó nélkül tártam szét a lábaimat.

5. Clexane: csak a punkcióig szúrtam, nem tudom minek, ettől vártam a csodát (nincs semmi bajom ilyen téren, csak az MTHFR heterozigótaságom)

6. Medrol: megint csak hatalmas jelentőséget tulajdonítok ennek, biztos köze van a sikerhez. A punkciótól kezdve szedtem, napi 16 mg (reggel 8 és este 8 mg). A beültetéskos mondta K doki hogy kezdjem el leépíteni, de még egy kicsit húztam az időt és igazából ET+5 után kezdtem el 4-4 mg adagot szedni, majd a pozi teszt után már csak napi 4 mg-ot.
Korábban már szedtem hosszabb távon Prednisolont, de akkor nem sikerült.





II. Lelki dolgok:

1. Elindítottuk az örökbefogadást. Óriási lépés volt mindkettőnk részéről, azt gondoltam eleinte hogy ez olyan, mintha lemondanánk arról hogy vér szerinti gyerekünk legyen. De igazából csak kinyílt egy másik kapu előttünk.

2. Elolvastam a "Gyógyító Kód" c. könyvet. Utálom az ilyen hókusz-pókuszokat, sose hittem bennük, de amikor már nincs más ötlete az ember lányának.... minden marhaságot megpróbálunk, nem igaz? Így elkezdtem relaxálni és magamba táplálni hogy nincs semmi bajom, aztán hogy lesz embrió, be fognak ágyazódni, sikerülni fog stb.... Tuti dilinyósnak gondolnak páran, de lehet pont ez tett jót a kis lelkemnek és a testemnek, hogy kezdtük elhinni, sikerülhet.

3. Lufi reptetés, jókívánságok Mr. Gólyának. Úgy látszik a levelem célbaért :)

4. A beültetés napján küldött anyósom egy fotót, amit a kocsiból csinált. Egy kisbaba alakú felhőt látott az úton. Micsoda égi jelek :D

5. Nyári szünet van, feltöltődtem vitaminokkal, boldogsággal. Megszabadultam a sok hátrányos helyzetű, antiszociális, balhés gyerektől. A stresszfaktorom szerintem a nullához konvergál. Óriási teher hullott le rólam, rettentő nyugodtság uralkodott rajtam az utóbbi időben (a sok rutin is közrejátszott)


III. Egyéb

1. A menstruációm borzalmas volt ebben a ciklusban. Igazából meg sem jött rendesen, ha jól rémlik, piros vérrel nem igazán találkoztam. Alig volt valami, az is sötét cucc... Rémisztő volt, nagyon kétségbeestem és már akkor temettem a dolgot.

2. A leszíváskor csak 4 petesejt lett a korábbi 11-el szemben. Itt már szintén azt éreztem nem fog sikerülni.

3. A leszívás jócskán kitolódott, máskor mindig a 13. ciklusnapra esett, most viszont 2 napot csúszott, de a vasárnap miatt 3 nap lett belőle, így jócskán túlhordtam a sejtjeimet. Így utólag az a pár ami megmaradt, biztos szép érett lehetett.

4. Nem ittam egyáltalán alkoholt

5. 2 Blasztociszta lett beültetve és 1 szedercsíra

6. Ebryoglue: nem értem miért csak most próbáltuk ki, lehet csak placebo hatása van, de nálam bejött. Szerencsére nem kellett könyörögni érte. Bárcsak az első beültetésemkor is kértem volna, lehet már itt totyogna mellettem Benőke

7. Jó lett a megtermékenyülési arány, 4 petesejtből végül 3 embrió. Valószínű a spermiumok minőségét sikerült feljavítani, töredezettségét is kikupálhattuk a sok antioxidánstól (brocco glutathion, astaxhantin, B, C, D, E, cink, szelén, DIM) ezeket szedte a férjecském.

8. Biztos azért jött össze, hogy javítsak az intézet statisztikáján, hisz ez volt a 2. tb-s lehetőségem, tudtommal amit közzé tesznek , az oep-es statisztika. És ha azt vesszük akkor másodikra sikerült :) Így sokkal jobban hangzik, igaz?


Megbeszéltük hogy ez lesz az utolsó stimuláció (legalábbis ebben az intézetben tuti) ha nem sikerül keresünk más megoldást.

Korábban tök nevetséges voltam, mindig a legkisebb csomag betétet vettem lombik előtt, hisz nem lesz rá szükségem egy ideig, nehogy megromoljon :))
Na most ilyen marhaságokkal nem foglalkoztam.
Direkt lefoglaltunk egy apartmant a horvát tengerparton ET+13-tól, hogy ha nem sikerül legalább lesz vigaszdíj, pihenünk egy jót. Hisz miért pont most sikerülne....A végeredményt tudjátok :)


Ez most kicsit hosszúra sikeredett, de reméljük nem maradt ki semmi lényeges információ

10 megjegyzés:

  1. Szia. Kovetve teged en is ugy erzem, hogy a medrol es az embryo glue-nak nagy jelentosege van. Most keszulok 2. fetre, Kdokinal, szedem a szterroidot, es kerek embryo gluet is:) sot en is emeltem a letrox adagomon. Koszi, hogy ezeket leirtad, megerrositettek. Meli.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom kicsit hosszúra sikeredett, de örülök ha ötletet tudsz meríteni vagy csak megerősítelek a döntésben, akár egy kis lökést adok, hogy nem szabad feladni. Jó úton jársz és K doki meghozza a Ti kis csodátokat is. Drukkolok 🍀

      Törlés
  2. Ugye azért a pajzsmirigy értékeidet ellenőrizteted azért? tsh, t4, t3. Nem árt, ha valaki felügyeli a gyógyszeradagod ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom...ejnye-bejnye, de nem néztem még azóta semmit hogy változott. Ilyenkor elvileg szokták a dokik emelni a thyroxint terhesség alatt, szóval nagy baj nem lehet. Holnap megyek uh-ra, gondolom akkor kapok beutalót mindenfélére és kiderül jól döntöttem-e.

      Törlés
  3. Közbe a terhesség is szokta rendezni a TSH értéket, érdemes leellenőrízni.
    Ha minden igaz, most nekem is sikerülni látszik a FET (ET+7) és előző sikeremet is annak tudom be, hogy szedtem szteroidot és pár napot medrolt! Pedig valahol olvastam, hogy nem szükséges együtt...mikor mondtam a dokinak, rábólintott, hogy szedjem nyugodtan mindkettőt.
    A 6ik beültinket 16 hetesen veszítettük el, most a 8ik beülti egyben utolsó, reméljük minden rendben lesz végig!
    Én hiszem, ha a Fentiek tervében benne van a vérszerinti gyerek, akkor az megfog valósulni!
    Könnyű terhességet és gyönyörűszép, egészséges babyt kívánok neked!
    KorNicsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Először is gratulálok ☺️ Láttam ám a teszted a hoxán ❤️
      Tragédia ami veletek történt, sajnos kiszámíthatatlan mit hoz az élet, az a biztos amikor már a kezünkben tarthatjuk a kis manót, addig meg lehet izgulni. Ha ez az utolsó, akkor tuti sikerül 🙂 Medrol mellett mit szedtél még?
      Mindenképp elmegyek vv-re, de amit lehet tbre óhajtok most.

      Törlés
  4. Köszönöm ❤ már régóta olvaslak és nagyon örülök nektek, van mit tanulni írásaidból!
    Gyógyszereim: Euthyrox 50mg, 2x1 Meforal 500, Prednisolon 7,5mg, Folát, D vitamin, Magnézium, Aspirin protect, 2x1 Inofolic és beülti előtt 1 héttel kaptam lipidinfúziót.
    Terhesvitamint nem szedek, legfeljebb ha ikreink lesznek, mert az előzőnél szedtem Femibiont és mindig nagyobb volt a baba 1 héttel...KorNicsi

    VálaszTörlés
  5. Ja, lemaradt a reggeli crinone gel, délben 2utro, este 2 utro + prolutex injekció...csak ezzel a változattal nem jött meg hamarabb a piroskám! KorNicsi

    VálaszTörlés
  6. Nem hülyeség semmi az ember lánya mindent megpróbál én sem hiszek a hókusz pókuszba de nekem is volt a szekrényemben pozitív üziket tartalmazó kártya!

    VálaszTörlés
  7. Szia . Ha esetleg még olvasod ezt a bejegyzést ,, tudsz nekem segíteni abban hogy a mert ölt nekem is felírták a punkció után 4 napig . Ez min segít vagy mire van jótékony hatással ? Hiába keresek róla infót nem találok semmit . Előre is koszonom a választ

    VálaszTörlés