2015. november 22., vasárnap

cetrotide, az ellenség...

11. ciklusnap, eljött az idő, hogy beszúrjam az első Cetrot. Gondoltam jobb, ha már délelőtt túl leszek rajta, mert ennél utálatosabb injekciót még nem hordott hátán a föld. Nem mondta Sz, hogy hánykor adjam be,gondoltam jobb lesz mihamarabb túlesni rajta, nehogy idő előtt kipukkadjanak a kis tüszőcskék.

Gondosan előkészültem, kézmosás, pót-pót alkoholos törlőkendő. Kipakoltuk az asztalra G-vel a doboz tartalmát, és lépésről-lépésre elolvastam a használati útmutatót, nehogy véletlenül kimaradjon valami. Nagyon rosszak voltak a korábbi tapasztalataim erről a szuriról: viszketés, bőrpír, duzzanat és sok szerencsétlenkedés.



Most sem történt másképp: Fertőtlenítés után befecskendeztem a folyadékot a porral teli edénykébe, majd nagy nehezen elkészült az oldat, már-már habos volt. Ezt követte a felszívás bonyolult művelete, ezt a részt szoktam elszúrni..... Megint sikerült úgy visszaszívnom a folyadékot, hogy túl sok levegő került a fecskendőbe, gigalégbuborék keletkezett benne.
Tűcsere következett, jött a picit barátságosabb beszúró tű.

Következő lépés a légtelenítés volt. Óvatosan elkezdtem kinyomni a levegőt a fecskendőből addig, amíg meg nem jelent az első folyadékcsepp a tű hegyén. Juhééééééééééééééé, ez könnyen ment, sima ügy :) beledöftem a tűt a hasamba. És ekkor jött a feketeleves....nem igazán tudtam befecskendezni a cuccot. Valami nem stimmelt....
Kihúztam, és akkor látom, hogy marhára nem sikerült a légtelenítés, tele volt a fecskendő levegővel :(  Hurrá, akkor levegőt nyomtam be a bőröm alá? Majd a végén kapok egy jó kis trombózist.

Légtelenítés numero 2. Már G is nagyon izgult értem, sasolta fecskendőt hogy sikerül-e minden levegőt kipréselnem belőle. Szép lassan csordogált a folyadék a tű hegyén, de még mindig jött a levegő is. Nagyon óvatosan toltam egyre beljebb, amikor hirtelen óriási nagy SPRICCCC  :D
Szerencsére csak soknak tűnik, de csak pici ment ki belőle.
Ezután már nyugodt szívvel döftem magamba ezt a csodás gyógyit.
A hatása azonnal érződött, piros, duzzadt és marhára viszket :)
Ha minden jól megy még holnap megismételjük és bízom benne hogy szerdán punkció.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése