2020. január 19., vasárnap

Közös alvás

Mielőtt megszületett Ricsi, megállapodtunk G-vel, hogy a gyerek kizárólag a szobájában alhat, a saját ágyában. A hálószoba a mi birodalmunk, nekünk is kell a pihenés. Ha meg felébred a tökmag, akkor ugrunk. Aztán ez a terv természetesen idővel csődöt mondott. Mondjátok, hogy nektek is voltak dugába dőlt tervek.
 Eleinte könnyű volt tartani magunkat az elképzeléseinkhez, mert a babaágyon rácsok voltak...
De nyár óta minden borult , nem akart az ágyában aludni, hiába szedtük le a rácsot.
Pár hónapja kapott egy felnőtt méretű leesésgátlós ágyat. Kezdetben minden szuper volt, aludt reggelig. Aztán egyik hajnalban lépteket hallottunk 🙂 Ricsárdka átjött hozzánk és bebújt. Ezzel semmi baj nem volt, így ment pár hétig. Aztán eltolódott egyre korábbi időpontra az átjövetel, 2 óra, éjfél, este 10. Cukipofa, felmászik hozzánk aztán eldől, mint egy krumpliszsák. Na most ott tartunk , hogy már nem is kellünk. Elaltatom 8-kor a szobájában és 9-kor ( mikor mi még javában a földszinten tévézünk, átblattyog és bumm az üres ágyba 🙈 K.O.) 
Néha vissza szoktam vinni, de olyan vagyok, mint egy mágnes, jön 🥰
Hol rontottam el? Imádom, szeretem, és jó érzés , hogy itt szuszog. De akkor ássam el az elveimet?
Hogy lehet innen visszatáncolni? Barátnőm 12 éves gyerkőce még mindig köztük alszik 🙉
Nem szeretném, hogy majd a csajokat is közénk fektesse 😳 bár azt G tuti jó néven venné 


17 megjegyzés:

  1. Szerintem ne kerj tanacsot, errol mindenkinek mas a tapasztala, ebbol kifolyolag a velemenye is. :D
    Mindkettovel ujszulott koruk ota egyutt aludtunk a mi agyunkban (igen, volt, amikor negyen egy agyban), aztan jott a sajat agy, de ott meg mellejuk fekudtunk elalvashoz, jelenleg esti mese utan mindketten onalloan alszanak el a szobajukban (5 es fel es ket es fel evesek), mi meg kint szomorkodunk a nappaliban, hogy hianyzik az egyuttalvas. :(
    Masnak meg 12 evesen is ott a gyereke az agyaban. Ez nem a gyerektol fugg, hanem a szulotol. Szerintem. Mas szerint meg biztos mashogy mukodik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És egy szobában alszanak vagy külön? Mert ha együtt, az is lehet egy biztonságérzet, hogy ott a tesó. Nálatok mikor jött a saját ágy, nem
      próbáltak meg éjszaka átvándorolni?

      Törlés
    2. Hunti, bocs az offert, de szinvaltoszemulany, meg tudod írni esetleg az email címedet, hogy irhassak? Vmiert nem jutottam be a blogodba, hiába a meghivo :( köszi, Ildi

      Törlés
    3. Egy szobaban alszanak, es igen, biztos, hogy biztonsagerzetet is ad a teso. (Amellett, hogy kib. szottul idegesitek egymast a mocorgassal, es lassabban alaszanak el. :D)

      A kicsi szuletese elott viszont sokszor volt olyan szitu, hogy a nagyot altattuk valamilyen agyban ugy, hogy egyikunk mellette fekudt, aztan ha elaludt, atmentunk barhova, reggelig nem volt gond.

      Szoval kulonosebben nekunk nen volt para se egyuttalvas, se a "leszoktatas".

      Annyi vandorlas van, hogy reggel, mikor felebrednek, meg atjonnek mellenk kicsit bujni reggeli elott.

      Törlés
    4. Ildi, szinvalotszemulany kukac gmail pont com

      De szerintem valami para van a bloggerrel, mert tobben irtak, hogy nem jo a meghivo, meg en is hiaba probalom elfogadni a valaki mastol kapott meghivot az o blogjahoz, nem enged be.

      Törlés
    5. Van titkos blogod és én nem is tudtam róla? Hogy tudok meghívót szerezni?

      Törlés
    6. Ahh köszi, akkor lehet ez a baj. Próbálkozom időnként. Azért elmentem az email címed, biztos ami biztos :)

      Törlés
    7. Nem titkos, csak bezartam az eddigit. :) De arra meg ra kell vennem magam, hogy ujra irjak.


      Irj mailt vagy itt, h milyen cimre kuldjek neked meghivot. (Ami elkepzelheto, hogy a hulye blogger miatt szar lesz.)

      Törlés
  2. Nálunk a szepaszorinál gyengültem el. Az addig a születése óta a saját szobájában alvó gyereket egyik este, mikor hullafáradt voltam, magunk közé raktam. Na, azóta nehezen megy az alvás a saját ágyában... Most az van, hogy ha felébred, bejöhet csöndben hozzánk, és a kis matracára lefekhet az ágy mellé. Nem bírunk vele aludni, mert forog, mint a ventillátor...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, detto... ez is a szepánál kezdődött. Remélem van visszaút 😅 ez a ventilátor nem hangzik túl jól. Mázli, hogy nektek befért egy kis matrac 😃

      Törlés
  3. A nagy 2 évesen költözött át, mikor leszokott sz anyatejről. 2 éve. Baromi kényelmetlen. De egyelőre nem sikerul kirakni, így 8kor fekszem én is, mert egyedül viszont fél.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jesszus 🙉 2 éve nem tudod megoldani? De ebbe benne van, hogy az anyai szív megdobban és sajnálod szegénykét egyedül hagyni? Vagy próbáltad visszaszoktatni, de nem jött össze?
      G ma elhatározta , hogy vissza fogja vinni, ahányszor átjön 😃 kíváncsi leszek

      Törlés
    2. Nem. Fáradt vagyok harcolni. Mert van mellette egy 15 hónapos is, aji néha még 2szer is kel éjjel,és baromi korán kel. Szóval kb elalszik bárhol este 8kor.

      Törlés
    3. Elalszok bárhol este 8kor,nem elalszik

      Törlés
  4. Velunk egy ágyban szerencsere ő maga sem igenyelte, szintén egy ventillàtorral állunk szembe (en Chuck Norrisnak szoktam hivni!:)), de szerintem ez nehez dontes, nehez a gyereknek is. Nekunk volt hogy mondta hogy nem akar egyedul aludni, hiszen mi is egyutt alszunk?? Potmegoldaskent en is egy 160x90es ágyat tennénk a miénk mellé, aztan majd fokozatosan talan elhagyja ezt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 😂 Chuck 🙈
      Jogos egyébként ez a mi is együtt alszunk kifogás. Vajon hogy lehet ezt elmagyarázni, hogy anya+apa együtt, ő meg külön?
      A helyzet biztos javulhat, ha már tudnak beszélni. Nálunk ez még nem játszik :( ráadásul a pótágy sem oldható meg 🤷🏻‍♀️ Azt hiszem marad az édeshármas 😀

      Törlés
  5. Nalunk most osszel 4.5 evesen hagyta abba a velem alvast. De 1-2 honap alatt visszajott. Amig egyedul aludt majdnem ejfel volt mire elaludt es ejjel megebredt. Velem vegigalussza az ejszakat kiveve ha rohama van. En jobban szeretem ha velem alszik mert biztonsagosabb es pihentetobb neki.
    De a mainstream verzio az, hogy mindig mondani kell hogy szeretned visszaszoktatni nem te tehetsz rola hogy veletek alszik mert az emberek nagy resze betegesnek tartja ha egyutt alszol a gyerekeddel. Olyan ez mint a szoptatas meg a hordozas. Ha nem tankonyv szerint csinalod egybol rad fogjak hogy rossz anya vagy.

    VálaszTörlés