2016. szeptember 21., szerda

A pneumoniae

Szót fogadtam K dokinak és kis csúszással ugyan, de múlthéten elmentem Chlamydia pneumoniae és Mycoplasma pneumoniae vizsgálatra. Aki nem tudná, ezek cseppfertőzéssel terjedő felső vagy alsó légúti megbetegedések. Gőzöm sincs mi köze a lombikhoz, persze nyilván nem jó ha beteg az ember, de még is miben gátolhatja meg akár a beágyazódást? No mindegy, íme az eredmény....

Kb. majdnem az egész pozitív lett.
Nem sikerült még kigugliznom hogy ez most pontosan mit is jelent, de ha valaki tudja, az legyen szíves írja már meg.
Próbáltam elmerülni az IgM, IgA, IgG rejtelmeibe, de kevés sikerrel. Ha jól értelmeztem, akkor az IgM emelkedett, ha a betegség épp aktuális. Viszont ha csak az IgG emelkedett, akkor már lezajlott és ez az ellenanyag??!Vagy épp kezdeti fázisban van?  Azt is olvasztam hogy az IgA viszont egy fertőzés után még akár évekig is kimutatható?
Ebből én arra következtettem, hogy a chlamydia pneumoniaen áteshettem az elmúlt hónapokban/években, a Mycoplasma pneumoniae meg akár aktívan büntet most engem??
Utólag jó lett volna inkább az orvosi pályát választani,most biztos okosabb lennék.
Egyébként jobban tettem volna, ha nem taknyosan megyek el erre a vérvételre. A suli tele van mostanában köhécselő kölykökkel és én is éreztem a vesztem az elmúlt héten. Elkezdett fájni a torkom, de bevetettem a langyos sós víz taktikát és bevált, mert másnapra maradt egy kis taknyosság és már el is múlt. De nagyon úgy fest hogy ez kevés volt, vagy már évek óta kínoz ez az a típusos tüdőgyulladás vagy mi a fene.
Szóval nem lettem okosabb :(
lehet el fogok ballagni a háziorvosomhoz és iratok fel egy kis Doxycyclint. Persze akkor majd megint kijön a gombám is... ördögi kör....


3 megjegyzés:

  1. IgM ha épp beteg vagy
    IgG ha megkaptad valaha életedben és ott van az ellenanyag (ez jó szerintem mert akkor többet nem kaphatod el, bár ez is vírusoktól és dokik véleményétől változik)
    IgA alapján állapítják meg hogy kb mikor kaptad el.
    Én ennyit tudok, ezt is azért mert én a toxoplazma fertőzést a terhességem előtt vagy a legelején kaptam el ezért kellett beleásnom magam. És baromi rosz volt hogy nem tudtam hogy mikor mert a gyerekkel egy évig egy frászban éltünk hogy elkapta-e tőlem vagy sem és egy csomó vizsgálatra kellett vinnünk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja most látom a mycoplazma miatt 2 hét múlva újabb vérvételt kérnek. Ahhoz fognak írni egy kis magyarázatot neked újból hogy kb mi a helyzet.

      Törlés
    2. Köszönöm a kis okosítást :) Nem lehetett könnyű akkor nektek sem. Az emberre rá hozza a frászt ez az alamuszi betegség, főleg hogy nincs is tünete......
      Egyébként én is hasonló infókat böngésztem ki a netről. Azóta már voltam a háziorvosomnál, ő is elmesélte mi mit jelent, szedem lelkesen az antibiotikumot meg a probiotikumot. Majd 2 hét múlva kell újra megnézettetni, remélhetőleg akkorra már az igm lecsökken és lassan indulhat a lombik is.

      Törlés