2019. május 5., vasárnap

ANTI-TPO

Nem értem, ez meg hogy a csudába lett ilyen magas, 442...
Egyetlen alkalommal volt 89, azóta folyamatosan csökkent az anti-tpom. Sőt, a terhességem alatt már 10 körüli értéket mértek.
Pedig szedem a szelént is.
Tegnap vettem selenorgot és normoxilt, utóbbit nagyon javasolják , mivel a szelén mellett van benne mio-inozitol is. Most 200 mikrogrammot fogok legalább beszedni a szelénekből. Elkezdtem szedni az L-thyroxint is, majd óvatosan emelem az adagot.
Roppant kíváncsi vagyok, mennyi idő, mire megmozdul az érték.
Korábban, mikor gm étkeztem, totál helyreállt az összes pajzsmirigy értékem, de most kizárt, hogy tartani tudjam :(
Más ötletem nincs, mivel lehetne ezt 5 hét alatt helyretenni

17 megjegyzés:

  1. Nyugi,a magas anti tpo mellett nyugodtan teherbe lehet esni. Nekem is sikerült. :) a tsh legyen 1közelében, az a fontos. A terhesség alatt az autoimmun folyamatok visszaszorulnak, hogy a bébi ne lökődjön ki. Így mondta az endokrinológusom. Az L-Thyroxint azért orvosi ellenőrzés mellett érdemes emelni szerintem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez szuper, hogy neked így is sikerült :) emlékszel még milyen magas volt az anti-tpo?
      Biztos van benne valami, hogy terhesség alatt változnak a hormonok.
      A tsh a legfontosabb, az egyszer biztos. Mielőtt emelek, meg fogom nézettetni, hogy egyáltalán szükséges-e.

      Törlés
    2. Nem emlékszem már, folyton változik, de mindig magas. Tudom, hogy 700-800 körül is szokott lenni.

      Törlés
  2. Szia, zugolvaslak már egy ideje, szorítok, hogy minél hamarabb kopogtasson a gólya Kistesóval! ☺️

    Februárban nekem a TSHm szökött az égbe. 7,3 volt, majd' elájultam, amikor kiderült, még soha nem volt ennyire magas. Az endokr.dokim Syntroxine-t írt fel a korábban szedett L-thyroxin helyett, március közepén kezdtem szedni és az április végi TSHm már 0,8 lett. Ezen kívül március eleje óta Aviva-tornázom, ami szintén helyrerakja a hormonális gondokat. Szerintem az AVIVA + a Syntroxine kombónak köszönhetem, hogy végre jobban érzem magam a bőrömben és a laboreredmenyeim is jobbak. Egy próbát megér. ☺️

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm, hogy írtál és hogy olvasol :)
    Ejha, 1,5 hónap alatt ennyit lefaragtál?? Biztos nagyon jó cucc lehet ez a Syntroxine. Nekem 2,5 volt a tsh-m januárban, egyből el is kezdtem szedni az L-thyroxint és 10 szem után lement 1,4-re.
    Sajnos úgy tudom, az anti-tpo nem tud ilyen könnyen csökkenni.
    Az Aviva tényleg szuper dolog, ha már ilyen hatással volt rád, biztos hamarosan jönni fog a pocaklakó is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, aranyos vagy, hogy drukkolsz, én is nektek! ☺️
      Nálam az a helyzet, hogy minimális méretű és működésképtelen pajzsmiriggyel születtem, 3hónapos korom óta szedtem idén márciusig az L-Thyroxint és úgy tűnik, a szervezetemnek mostanra lett elege belőle... vagy fogalmam sincs, mi lehetett a gond. 😅
      Azért a 10 szem utáni 1,4es eredmény is elég komoly, hány mikrogramm L-Thyroxint szedsz?

      Törlés
    2. Durva lehet, hogy születésed óta fennáll ez a dolog, de legalább nem ért váratlanul. Néha a szervezetünk besokall egy-egy hatóanyagtól, jó ötlet volt lecserélni.
      Most 50 mikrogrammot szedek, ha 2 felett lesz a tsh, meg fogom emelni 75-re, ez a terv. Csak nem tudom mikor menjek el megnézettetni :(

      Törlés
  4. Sajnos ez autoimmmun pm gyulladás, nekem is ez van. 3 havonta járok endokrinológushoz és vérvételre, ez alapján emelik csökkentik a Letroxomat. Most 75-öt szedek annak ellenére, h 1 alatti a TSH-m. Ebből kigyógyulni nem lehet, egyedül a tiroxin tudja valamennyire visszaszorítani az autoimmun folyamatot. Nekem önmagában a szelén semmit sem ért. Van amúgy olyan aki a gm étkezésre esküszik na de az csak akkor jó, ha IR kompatibilis is így nekem ez már túl sok lenne.
    Egyedül a szoptatás alatt ment le nekem 87-re, amúgy mindig 300-400 körül mozog az Anti-Tpo-m.
    Amúgy nyugi, 400 körüli érték nem rossz, azzal nyugodtan teherbe lehet esni. ;) Emeld az l-tiroxint, az kicsit lejjebb viszi majd. Én is kihordtam ezzel 2 gyermeket. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 5 hét alatt simán jobb lesz csak növeld a tiroxint és ha tudsz most is étkezz gm de figyelj arra, hogy egyél lassú szénhidrátot is nehogy aztán belobbanjon az IR és emiatt ne sikerüljön a tesó.

      Törlés
    2. Igen, sajnos ez hashimoto :( sejtettem régebben is, hogy van ilyen bibi. De ugye van aki 3000-es anti tpo-val is képes teherbe esni (meg 4 feletti tsh-val... meg ha ráfújnak, akkor is )
      Olyan érdekes ez az emberi test, mert terhesség alatt nekem is totál rendbe volt. Ez mostanság kúszhatott ilyen magasra.
      Szóval jó hír, hogy neked is sikerült (duplán! :D ) és nem kavar be.
      Oda fogok figyelni a kajára, de a gm-et nem tudom megoldani sajnos. Ricsi mellett képtelenség kenyereket sütögetni, nem egy nyugodt csendes gyerek.
      Még nem merem megemelni a thyroxint, addig amíg nincs új tsh-m. De annyira régen meg nem kezdtem el szedni, hogy lenne értelme elmenni megnézettetni.
      Szóval még várok 1-2 hetet vele, remélem elkezd minden érték szépen csökkenni. IR-em sose volt, ráadásul most minden nap tornázok is.

      Törlés
  5. Szia Hunti. Régóta olvaslak, de most érzem úgy, hogy írnék is. Én Pécs mellett élek és ott a meddőségiben egyszer nézték az Anti Tpot és akkor 580 volt. Akkor derült ki, hogy autoimmun Hashimoto pajzsmirigy gyulladásom van. A tsh-m mindig 1 körül volt, pusztán az anti tg meg az anti tpo meg a pajzsmirigy ultrahang derített fényt a problémára. Azóta ezeket az értékeket nem vizsgáltuk, csak Letroxot kezdtem el szedni. 50 mikrogramm a napi adagom. Aztán amikor a lombik stimut kezdtük szedtem szelént, magzatvédő vitamint, c, d, e vitamint, omega3-at, q10-et meg ittam az infolicot. A stimu 6.napján az eddig teherbeeséshez szuper 1 körüli tsh-m 2,12 lett. A kezelődokim szerint ez nem gáz. Igaza lett, ikrekkel lettem várandós, rendben volt a terhesség, a tsh-m végig jó volt. Júniusban pedig a fiú-lány ikerpárom tortáim 4-4 gyertya ég majd. Hajrá nektek a tesóhoz. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm hogy írtál és gratulálok a vegyes pároshoz :))
      sok erőt adnak az ilyen szuper sikertörténetek!
      a stimu sajnos gyakran megemeli a tsh-t, ezért is szükséges minél inkább 1 körülire belőni.
      Nálad az uh mutatott valami elváltozást a pajzsmirigyeden? Göbök vagy bármi más?
      Nekem is volt egyszer pm uh, de mindent rendben talált a doki. Igaz ez még a legelső lombik kezdetén volt, de azóta bármi megtörténhetett.
      Szóval marad a thyroxin és szelén, plusz a millió vitamin és reméljük szerencsém lesz.

      Törlés
    2. Nálam a pajzsmirigy ultrahang szöveti elhalást mutatott. Apró foltok jelezték, hogy hol nem működik a pajzsmirigyem. A pajzsmirigy működését életem végéig kell pótolni l-tiroxinnal (pl Letrox).

      Törlés
    3. Hashimotom van, ket tok spontan, elsore fogant gyerekkel. A masodikkal 3,5-os TSH-nal lettem terhes. Most 3,2.A nogyogyaszom es az endokrinologus szerint sem para. (En amugy nem szedek gyogyszert, csak szelent, B-komplexet, Myo-Inozitolt, Omega 3-at meg folat kremet.)
      Remelem, minden okes lesz Hunti!

      Törlés
    4. Ja, meg autoimmun dieta, es belflora turbozas ezerrel. Rn hiszek abban, h az autimmun folyamat visszaaszorithato, ha az ember rendbeteszi a beleit.

      Viszont arrol mondjatok vmit, miert lobban be az IR, ha egyaltalan nincs szenhidrat?

      Törlés
    5. ha van ch, akkor sem értem miért lobbanna be az IR, ha nem hajlamos rá az illető.
      Milyen az a folát krém? Sosem hallottam még róla.

      Törlés
    6. Keress ra, WTN Folat krem. Ez a folsav szerves formaja, mivel Hashimotoban (de lehet, h mas pajzsmirigy problemanal sem) a tablettas folsav nem tud megfeleloen hasznosulni a szervezetben. Szoval pajzsmirigyeskent szedheted a kismamavitamint vagy a folsav tablettat, csak pofozgatod a szart, ha a folsavbevitelrol van szo.

      Törlés