2018. december 5., szerda

Beteg a kis manó

Nem tudom, hogy minden gyerkőcnél ilyen húzósak ezek a hónapok, de kezd merülni az a bizonyos elem.
Legutóbb ott hagytam abba, hogy Ricsárdka próbálkozik a felállással. Nos, nem kellett neki sokáig próbálkozni, mert pár nap alatt kifejlesztette a tudományt. Már ott tart, hogy ügyesen lépked a bútorok mellett, lecsücsül, leguggol, tárgyakért lehajol, lépcsőt mászik. Kíváncsi leszek, mikor lesz ebből önálló járás.
Roppant nyűgös mostanság, hetek óta nem rémlik, hogy reggelig aludt volna egyhuzamban. Kijött neki egyszerre 4 fogacska felül, nem csoda hogy előszeretettel rágta ki az ülőgarnitúránkat, kirágja magát a kiságyból is....
Múlt héten összeszedtünk valami vacak vírust a babauszin vagy a kerekítőn. Náthás lett megint, de már oly tökéletesre fejlesztettük a közös orrszizást, hogy nem kísérte az az utca végéig hallható üvöltés. Gondolom rájött, hogy ha kiszívjuk, akkor tud lélegezni :)
közel 2 órát vártunk a gyerekorvosnál (ahol mellesleg millió beteg gyerek ült nagy örömünkre, és behoztak egy bárányhimlőst kislányt is a rendelés kellős közepén.... juhéé) annyit mondott vírus, ha nem lesz lázas, nem kell visszamennünk a futószalagra....
2 féle cseppet írt fel a dokinéni, az egyik elnyomja a köhögési reflexet. Na ezzel az volt a gondom, hogy 2 napja Ricsi elkezdett hörögni, persze köhögni nem tudott (nem tetszett ahogy veszi a levegőt) egyből száműztem ezt a cseppet és lecseréltem nyákoldóra.
Persze az aznapi rendelésről lecsúsztunk, másnap meg csak délután volt dokinéni, amikor nekem tanítványaim vannak, így a tündéri anyukám elvitte a vidéki háziorvosukhoz a kis törpét.
Sajnos beigazolódott, amitől tartottam, hogy már nem tiszta a tüdeje, azért hörgött olyan furán. A fülével se volt minden rendben.... csak azt nem tudom, hogy a csudába?? Ezerrel orrsziztunk és mégis ez a vége?
Írt fel a fülére cseppet, adnom kell neki a nyákoldót továbbra is és várni hogy felköhögje. Ha belázasodna, akkor írt fel antibiotikumot, azt kell adni. Hát persze hogy a mai éjszakánk azzal telt, hogy hajnali 2-kor a konyhában egyik kezemben a lázas gyerek, a másikban meg az antibiotikum giga nagy lepedőnyi betegtájékoztatóját bújtam. Esküszöm macerásabb volt összekutyulni, mint a sok lombikos szurit  kotyvasztani,
Szóval most itt tartunk, manócska mintha jobb bőrben lenne, mint éjszaka, de azért nem 100%-os. És még mindig alig-alig akar köhögni.

Nem tudom, hogy fog így ma a Mikulás (G) ölébe ülni , remélem estére összeszedi magát a kis drága.
Egyébként jól vagyunk, a nappali most már tényleg kezd egy játszóházra hasonlítani. Van benne labdamedence, csúszda, kosárlabdapalánk és a legújabb szerzeményünk egy 180-as trambulin, mindenhol játszószőnyegek :D
gőzöm sincs, hogy hova fog elférni még egy karácsonyfa.
Voltunk karácsonyi fotózáson is nem olyan rég  :)
Ricsike is boldog Mikut kíván Nektek!

6 megjegyzés:

  1. Az antibiotikum (ha tényleg szükség volt rá) 24 óra múlva hat és egyből jobban lesznek. A baj inkább az mikor már havonta felírják…
    Szerintem is gáz ami a gyerekorvosi rendelőkben van, persze nem a dokik tehetnek róla. Mi úgy szoktunk hogy ameddig csak lehet kint tartom a rendelő előtt az utcán (megfelelően felöltözve) és csak a legvégén megyünk be.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én se terveztem antibiotikumot adni neki, de inkább ez, minthogy legyen egy jó kis tüdőgyulladása. Sajnos azóta sem viszi túlzásba a köhögést, hörög, mint egy tüdőbajos vén ember 😞
      Remélem lassan megtörik a jég.
      A gyerekorvosnál katasztrófa a helyzet. Van hogy 1-2 órával a rendelés kezdete előtt beállok a sorba ( sokszor már ilyenkor is van előttem pár ember) addig legtöbbször anya van Ricsivel otthon vagy a kocsiban. Aztán ha már látom, hogy lassan mi jövünk, szólok nekik. De mi van azokkal, akiknek nincsen mami, a férj nem tud szabira menni, vagy van még egy másik kistesó is?? Ők hogy oldják meg? Minden tiszteletem az övék!

      Törlés
    2. Nekem azt mondta a dokinéni hogy a kicsi gyerekek még nem tudnak köhögni hanem a csillószőrök kivezetik a hörgőkből a váladékot. Nekünk 2,5 évesen volt tüdőgyulladása, akkor is alig köhögött.

      Hát mi kint szoktunk lenni, ott játszunk amenyire lehet amikor nem annyira beteg és/vagy viszonylag jó az idő.
      De volt olyan hogy bementünk és hagytam hadd "nyalja fel" a földet mert egyszerűen nem tudtam mit csinálni vele. Egyébként ez olyan hogy mikor kezdődtek a betegségek nálunk (19 hósan) én is sírtam a Férjemnek hogy vegyen ki egy nap szabit és segtsen egy kicsit. Aztán mióta hetente járunk az orvoshoz már kb beletörődtem, hogy ez van, valakinek dolgoznia is kell.
      Simán vannak nálunk a törzsközönségben 3 gyerekes anyukák ahol mindhárom egyszerre beteg (gyakran). Már csak ezért sem értem hogy lehet valaki elég bátor ahhoz hogy önszántából több gyereket szüljön...

      Törlés
    3. Nekem 2 van, szóval bátor vagyok önszántamból, de pl nálunk dokinál nincsen ilyen zsúfoltság. Oké, ez nem Bp.

      Törlés
  2. Imádni valóan cuki a gyerek!Jó Mikulás várást nektek is!!!🎅

    VálaszTörlés