2018. november 3., szombat

7 és fél hónapos

Ezalatt az 1 hónap alatt nagyon belehúztunk. Október 23-án épp a fiúkkal ücsörögtünk a nappali közepén a szép új szőnyegen, amikor Ricsike az apja mobilját kiszúrta és szép szabályosan odamászott érte, hogy megkaparintsa.
Egy óra múlva pedig úgy döntött a kis tökmag, hogy  megmutatja nekünk, hogyan is kell felülni.
Azóta nagy hasznát vesszük a karámnak 😀 pár napja meg mindenre felkapaszkodik, szinte már áll.
Hihetetlen nekem ez a hirtelen fejlődés. Egyik nap még múg/búg a földön és nonstop a fenekében kell lennem, hogy szórakoztassam. Aztán másnap már négykézláb zúz a nappaliban, szép egyenes háttal ül és csendben magában játszik 😊
Mint minden csoda, ez sem tart örökké. Természetesen bekavartak a fogacskák.
Ugye 5 hósan kibújt alul 2, hetek óta várom a két felsőt. Erre pár napja kiszúrtam, higy lent kibújt a harmadik 🤦🏻‍♀️
Szóval mostanság sok az álmatlan éjszaka. Hogy mi okozza? Szerintem összetett, biztos a foga is, de ez a mozgásfejlődés se piskóta. Múltkor arra mentem be 3 órakor, hogy a gyerek ül az ágyban. Aztán hol beszorul keresztbe, hol koppan a feje...
Az orra is be volt dugulva,ezért  rendeltem a netről orrdugulás elleni párnalapot.  Kicsit  tömény volt eleinte, de legalább alvás közben szelel az orra. Viszont az orrszívás egyre gyötrelmesebb. Ha valakinek van jól bevált módszere, az ne tartsa magában, mert itt eltörik a mécses , ha bármit bedugok az orrába.
Ma szerintem rekordot döntöttünk, mert legalább 7x kelt. 5 után feladtam és lejöttünk a nappaliba. Persze ilyenkor derül ki, hogy kijött a pisi a pelusból és a tipegőzsák alatt átázott szegénykém 🙁 biztos emiatt is volt a sok sírás. Már nem tudom milyen pelust használjunk, mert keveset bírnak éjszaka, pampers, libero ami eddig bevált, de most mindkettővel egyre több az ilyen baleset.
A héten nagyon kimerült és szétszórt voltam, biztos ez is közrejátszott, hogy történt egy kis baleset.  Gyerek vigasztalhatatlanul sír, anyuci már csak arra tud gondolni, biztos éhes. Ezért kapkodva turmixolja össze a kaját, persze minden csepp számít, ezért kiszedjük a feltapadt kaját a botmixerből. Hirtelen beindult az a vacak, mert én barom életemben először elfelejtettem kihúzni, persze az ujjam még benne volt. Sikítás...vér... a péptől nem látom mi maradt meg az ujjpercemből, csak érzem a lüktetést 😢
Fel-le rohangáltam itthon pánikba esve, hogy mi legyen, Ricsi is megilletődve ült a nappaliban. Szerencsére túlélte az ujjam, lett rajta egy jó mély seb, de nem kellett varrni. 

18 megjegyzés:

  1. Próbálj egy mérettel nagyobb pelust, akkor is ha a súlya miatt elég lenne a kisebb. Libero comfort, vagy pampers prémium. Nekem ez volt a trükköm, amikor baleset volt és mindig bejött!

    VálaszTörlés
  2. En is a nagyobb pelusra szavazok, legalabbis estere :) Annyira tapaszd le, hogy 2 ujjad siman beferjen, es a comboknal a bugyrok is kint legyenek (bocsanat ha ujat nem mondtam) :))

    VálaszTörlés
  3. Mi az egyik nagy drogéria-lánc saját márkás pelusát használjuk és eddig nem volt gond. De megoldás lehet esetleg, ha egy nagyobb méretű pelusba teszel pluszba egy mosható betétet. (Saját tapasztalat nincs, csak ismerős csinálta így.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Melyiket használjátok? Még csak a dm-eset próbáltuk, de nagyon fura szaga volt 🙈

      Törlés
    2. Mi is a DM-est használjuk és eddig nem volt vele rossz tapasztalatunk! Korábban a Rossmann-ost használtuk, de a DM-esnek jobb a záródása és a derékrészen is van gumírozás, ami párszor már jól jött, mert megfogta a cuccot! :o) Használtunk Pamperst is, az is nagyon jó volt, aztán az ár miatt váltottunk.

      Törlés
    3. Elso gyereknel sokig hasznaltunk dm-eset, aztan egy idoben elkezdett iszonyu egett gumi szaga lenni. :( Onnantol Liberoztunk. A masodiknal is dm-essel inditottam, de megint jott a furcsa szag, szoval valtottunk. Most a Pampers jon be nekunk mindem szempontbol. A rossmanos a legjobb erzekeny borhoz, viszont nedvszivasban nem annyira szuper.

      Törlés
  4. Köszönöm a tippeket. Sajnos nagyobbat nem adhatok rá, mert így is már 5-öset használunk a 10 kilójához, pampersből és liberóból is.
    Ma vettem pampers bugyipelenkát, most épp azt teszteljük. Hátha abból adódott a szivárgás, hogy ficánkolás közben elmozdult a pelus. Hajnalban kiderül 😁

    VálaszTörlés
  5. Mi még a 12 kilósra is csak 4 pluszost használunk. Nem túl nagy és laza az 5ös?

    VálaszTörlés
  6. Ma éjjelre 4+t adtam rá és nem volt baleset 😍

    VálaszTörlés
  7. Orrszivasnal csak a kozelharc marad. :)) SENKI nem szereti, ha az orrat piszkaljak, es ez nem lesz maskent. :D Nagyobb gyerekeknel elofordul, h ok teszik maguknak az orrukhoz, de ilyen kicsinel nyeld le a bekat, es fogadd el, h ez van. Gondolj arra, h neki teszel jot vele, ha minel hatarozottabban tudod lefogni, es annal gyorsabban tulvan rajta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amíg kisebb volt, esküszöm jobban tűrte... na de most, konkrétan le kell fogni a kezeit, mert kitépi a csövet

      Törlés
    2. Igen, ilyen. Mi vagy ketten fogtuk/fogjuk le oket, vagy ha egyedul vagyok, a combommal kell atkulcsolnom ugy, hogy a keze a teste mellett maradjon, egy kezzel a fejet tartom, hogy ne rangassa, masikkal az orrszivot. ://

      Törlés
    3. És miközben rázza a fejét. Sajnos ez tényleg ilyen. Én inkább kevesebbszer de alaposabban szívom le, hogy ne legyen ez a közelharc csak naponta párszor. Egyébként én magamnak kipróbáltam (náthásan mert egészségesen semmi) és borzalmas, szinte halálfélelmem volt a váákum érzéstől. Azóta mégjobban sajnálom a gyereket, de állítólag a tüdőgyulladást is meg lehet előzni nagyon hatékony orrszívással.

      Törlés
    4. En is probaltam az orrszivast, szerintem semmi extra. Hideg levegot ereztem es furcsa ahogy szivja. Hogy hatekony legyen, egyenesen es lefele, befele tartom, aztan erezni ahogy jon. Hiaba csinalja nemely gyerek maganak, az biztos nem olyan hatekony. Nalunk csak mübalhé: magatol odajon, bekapcsolja, mig tart addig ordit es kapalozik, es mikor vege van, abba is hagyja a sirast :D
      Torokulesbe leulok, fejét a hónom alá teszem, labamat atkulcsolom az övén, egyik kezemmel lefogom, masik kezemmel szivom. Csak igy megy..

      Törlés
    5. Azt hiszem egyszerűbb, ha veszek egy pici kényszerzubbonyt ��

      Törlés
  8. Szia!Jól megnőtt ez a legény hihetetlen még csak most született!Porszi szerintem gyereke válogatja az enyémet soha nem zavarta de a barátnőm kisfia ordít😀

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, olyan gyorsan rohan az idő ��
      Jó lenne ha kicsit lelassítana, mert ha így folytatja, pár hét és itt fog rohangálni

      Törlés