2018. december 7., péntek

Pokoli éjszaka

Az elmúlt éjszakánk tele volt félelemmel, rettegéssel. Este 10 körül kezdődött minden. Furcsa ugatás szerű köhögés szűrődött ki a gyerekszoba ajtaján, sírással egybekötve. Rohantunk mind a ketten, hogy megnézzük Ricsi jól van-e. Nagyon-nagyon sírt és irtó nehézkesen vette a levegőt. Próbáltam megmérni a lázát, de csak 38,2-ig jutottunk, mert annyira csapkodott. Gyorsan adtunk neki egy lázcsillapító kúpot és beletuszkoltam a 2. adag antibiotikumot, plusz adtam neki köptetőt is, mert arra gondoltam, nem tudja felköhögni a váladékot. Ami így utólag sajnos olaj volt a tűzre. Közben vitatkoztunk G-vel, hogy bevigyük-e ügyeletre vagy ne? Azt se tudtuk, hol van gyerekorvosi ügyelet. Utólag, lehet jobb döntés lett volna, ha megyünk. Próbáltam megnyugtatni a kis elesett tökmagot,  ami sikerült is, lelassult a kapkodó légzése és visszaaludt a vállamon. Később vagy 3-4x megismétlődött ez az ugató köhögéses roham, ekkor már a nappaliban aludtunk a kanapén ( egy jó kis 27 fokos cserépkályha mellett)
Reggel az volt az első dolgom, hogy felhívtam a gyerekorvosunkat, elmeséltem az éjjelt és megkértem hogy jöjjön ki, mert rendelés csak délután van (5000 ft-ért jön, de csak dél körül tud beugrani) gondoltam azt a 4 órát még kibírjuk.
Már fél 3 volt, doktornő sehol... kezemben a hörgő, nyűgös gyermekemmel járkáltam a házban fel-le, sík ideg voltam.... hol van már az orvos?
Felhívtam, hogy mégis mikor jön? Ricsi nagyon nehezen veszi a kevegőt.
Azt a választ kaptam, hogy “jaa, nem jön csak a rendelés végén, 5 után!
5 után???? Reggel óta arra várunk, visszaszámolok, hogy mikor nézi meg a doki. Erre benyögi, hogy sok volt a dolga.... arra se vette a fáradtságot, hogy ide szóljon, ne várjuk, vigyem be a kórházba stb.
Na ezek után közöltem, hogy akkor én most felviszem a rendelésre a gyereket, nézze meg, de tüstént.
Sejtésem beigazolódott, Ricsinek kruppos rohama volt. A vírus ráment a gégére és begyulladt. Ilyenkor ez is okozhat kruppot. A légcső összeszűkül és nem kap rendesen levegőt. A meleg száraz levegő ezt csak fokozza 😳 a 27 fok csak rontott a helyzeten és a köptető se tett jót.
Kapott kikutyulós  prednisolonos kúpot, amit szerencsére azonnal ki tudtak adni a patikában és 4-kor már be is raktam az első adagot. 1 óra séta kint a hidegben máris használt, az éjszaka szerencsére már nem volt rohama, rendesen vette a kevegőt.


8 megjegyzés:

  1. Az unikaöcsim küzd ezzel, ilyenkor gyakran nyitott ablaknál aludt, most nőtte ki, 8 éves korára.

    VálaszTörlés
  2. Welcome in the club.
    1. Keressetek egy jó pulmonológust.
    2. Roham esetén az ablakot kinyitjátok ha hideg és párás a levegő, a gyerek legyen beburkolva. Ha nincs olyan hideg akkor a gyerek fejét a kinyitott mélyhűtőhöz tartani.
    Nekem volt olyan hogy a hidegpárásító oldotta meg de 45 percig fuldoklott.
    3. Hideg párásító beszerzése. Ami Salvus vízzel megy és a fürdőszobában használható. Legyen beüzemelve, beizzítva.
    4. Ventolint nem adtak nektek? Szerintem jobb mint a szteroid (azaz nincs annyi rossz mellékhatása) habár mi is most 4 hónapig kaptuk a szteroidos orrspray-t de most hagyom abba nem merem tovább.
    És mi 20 fokban alszunk azóta.
    Nem teljesen mindegy amúgy hogy krupp vagy asztma (nekünk mindkettő) azért mondom hogy kell egy pulmonológus. Allergiák miatt is, meg egyáltalán az immun állapota miatt is, plusz a mi dokink úgy tartja az antibiotikum nagyon káros az asztmás gyerekekre.
    Én is abban bízom hogy kinőhető és hogy van ettől sokkal rosszabb is.

    Sajnálom, és kitartást.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az ilyen esetekkor vagyok amúgy rohadt mérges a védőnőre mert pont ezekre kellene felkészíteni az anyukákat, hogy ilyen esetben mit tegyenek és mit ne.

      Törlés
    2. Köszönöm a tippeket! Hidegpárásítónk van 2 is, igaz nem salvusos, de az ominózus éjszaka is mentek, ráadásul a fejünk fölött volt az egyik, mégis jött ez a roham 🙁 viszont az tény, hogy rettentő meleg volt a szobában és hatalmas a ház, száraz a levegő. De ha tudtam volna... a védőnő ilyeneket nem mond, hogy vészhelyzet esetén mit kell tenni...csak az a fontos, hogy minden hónapban megjelenjünk és le legyen papírozva. Azt mondja, annyi minden fent van a neten 😞
      Én meg teljesen tudatlan voltam krupp téren, a környezetemben senkinél nem fordult még elő.
      Nálatok milyen gyakran jön elő? Mire számítsunk?
      Én bízok benne, hogy ez csak ilyen egyszeri eset volt a múlthéten benyelt vírus miatt , ami ráment a gégére.
      Nem kaptunk ventolint, bár engem nem nagyon izgat a szteroid, ez csak 1-1 alkalom, és az ekcémája miatt azért néha szoktuk használni a szteroidos krémet. Ha ez segít, hát legyen, nem bánom. Az antibiotikumot a másik orvos adta, morgott is a gyerekorvos miatta, hogy nem kellett volna, mert ez vírus. De azért még bónusz 2 napot rátolt, hogy szedjük tovább... ki érti ezt 🤷‍♀️
      G is allergiás nyaranta és hófehér bőrűek mindketten, tuti ezeknek közük van az ekcémához, allergiához stb.
      Ilyen típus, el kell fogadni és kezelni, aztán bízni, hogy mielőbb kinövik. Igazad van, örüljünk, hogy csak ennyi bajuk van, van ettől sokkal rosszabb is.

      Törlés
    3. Én is olvastam hogy van egy ilyen krupp vírus is, én sem értem, hogy van ez, csak az ekcémával együtt gondoltam hogy a klasszikus krupp-asztma van nálatok is.
      Nálunk 19 hós koráig egyetlen betegsége volt csak és - így visszagondolva már - az egy nagy semmi volt.
      Nálunk akkor kezdődött és a mélypontot 2,5 évesen értük el a tüdőgyulladással.
      Igaz azóta gyógyszereken van.
      Szteroidnál az állandóval van a baj nem a néha-néha. Én pl most megvontam tőle a szteroidot (4 hónapig kapta az orrsprayt az állandó gégeödéma miatt) és persze egyből beteg lett. Most épp elküldtem sóbarlangba az apjával, nekem meg takarítanom kellene ehelyett netezek.

      Az antibiotikumnál ha már elkezdik 4 napig muszáj adni hogy ne alakuljon ki rezisztencia.
      Nekünk is állandóan adnak, ügyelet, helyettes orvos, és nehéz eldönteni hogy mikor ne add be.

      Én is remélem hogy mostmár jobb lesz, állítólag 5 éves kor után már drasztikusan javul a helyzet, nekünk még 1,5 év (csak dolgozni nem tudok… Pont ha tanár lennék és tudnék különórát tartani, gondoltam is rád mikor írtad hogy végülis a tanári pálya mennyire igazán anyukáknak való.

      Törlés
    4. Nem tudom hogy lehet kivédeni, hogy ne kapjanak el semmit. Burokba nem tehetem 🙄 de próbálok itthon mindent fertőtleníteni, gyakran kezet mosni. Azt mondta a doki, hogy számítsunk rá, akár még idén is vissza fog térni. Ezt az 5 éves kort olvastad valahol vagy doki mondta? Én csak annyit olvastam, hogy minél nagyobbak, annál kevésbé szűkül össze a légcső. De így, hogy már tudom mit kell tenni, nem lesz baj.
      Remélem a sóbarlang hatásos lesz, azért durva hogy 4 hónapig adtad a szteroidos orrsprayt. Ezek szerint már nyár végén is kijött nála ez a gégeödéma? Azt hittem az időjárással van összefüggésben.

      Törlés
    5. Egesz nyaron nedves ido volt. Heti 2x jott esos front. Novemberben jobb volt az ido mint juliusban.

      Törlés