2017. április 18., kedd

Indulás (némi ápdéttel)

Felébredt a kis 3BC :))


Update:
Nagyon pörgős volt a nap, 12:30-ra rendelt be a bájológus, de délre sikerült felérnünk.
Kiperkáltam 15 Szent Istvánt a pénztárba, majd vissza a dokibácsihoz konzultálni. Amíg épp a pultnál rendeztem a papírjainkat, betoppant egy idősebb bajszos roma pasas, fura ruhában (az asszonykája még viccesebb öltözetben) és hatalmasat böfögött mikor elment mellettem. Óriási megdöbbenés, nem tudtam hogy sírjak vagy nevessek :)) a recepciós hölgy megjegyezte hogy sajnos nem tudják megválogatni a betegeiket.

A dokinál nem sokat voltam bent, kaptam 2x2 utró receptet, plusz kértem marvelont is, ha nem sikerülne 1 ciklus kimarad és kezdhetem a fogigátlót.
Még annyi infót megtudtam, hogy K dokinál az eddigi rekordot 14 beültetéssel állították fel (értsd úgy hogy 14. alkalomra sikerült) a negatív rekordot nem árulta el, amit nem is bánok.....

Ezt követően átmentem a főépületbe és mikor felkísértek az öltözőbe épp hogy összeszedtem a kis hálóinget, lepedőt és zacskózoknit, már a nevemet hallottam.
Azt üzenték hogy iparkodjak, mert a kis BéCé meg K doki már csak rám vár. Faxa, gondoltam akkor miért nem hívtatok fel 10 perccel előbb, ott ücsörögtem lent....
Hipp-hopp átöltöztem és már rohantam is a műtőbe. Most úgy döntöttem mindenképp megkukkolom az utolsó kis harcosunkat.
Fantasztikus látvány volt :) Eddig ez a 7. alkalom hogy belekukkantottam abba a bizonyos mikroszkópba, de most extra erősre volt állítva a nagyítás, egész mélyen beleláthattam a törmelékes sejtek rejtelmeibe. Igen, szegénykém nem nézett ki valami fantasztikusan jól, de hát ez van, ha az a szabály hogy nem maradhat fagyibaba, akkor vissza kell mindent kérni. Ő is a miénk, nem de?
Érdeklődtem az embriológus hölgyikétől, hogy mi a csuda az a 3BC. Vagyis engem leginkább a 3-as érdekelt, mert a BC-t már korábban is olvasgattam, mit takar. Annyi derült ki, hogy a 3 végülis a fejlettségi állapota, az üregek nagyságát mutatja meg. De itthon sikeresen rágugliztam és lefordítottam, íme:
Ezek szerint tehát az én kis BéCikém picit lustább volt mint a többi társa, azóta remélem már a 4-es stádiumnál jár és épp készül átszakítani a sejt falát.
Most jön a következő kérdés,a BC mit is jelent?
Erre egy másik táblázatot találtam:
Nos ebből az derül ki, hogy az én kis tökmagom egyforma méretű sejtekből áll, ami szuper, mert nincs genetikai bibije remélhetőleg. Viszont a C besorolás kicsit aggaszt, az hogy lényegesen fragmentált. Még régebben valahol azt olvastam hogy ennek igazán nincs jelentősége. Na majd meglátjuk. 
Mondtam is a férjemnek, hogy a kis cseppünk kicsit törmelékes, kicsit szétszórt, pont mint az apja :)
Most várakozó álláspont van, bízzunk benne hogy egy igazi kis harcost kaptam vissza.
Mikor letelt a 20 perc pihi, az öltözőben sikeresen magamra borítottam az akasztó rúdját, minden kiesett amit kieshetett, be a szék alá.... négykézláb kapartam össze a cuccaimat :D 
Így telt a nap, holnap pedig irány a meló!
Köszönöm a drukkokat <3


30 megjegyzés:

  1. Jaajjjj, de nagyon örülök!!!! :))))
    Jöhet a fészkelődés!!!! :D Vigyázz magadra, aztán magatokra!!! siag

    VálaszTörlés
  2. Mindig arra gondoltam a fagyigombócnál, hogyha nem lenne elég erős, nem lenne elég életképes, akkor nem ébredne fel. Kiolvadni egy dolog, az megtörténik, ha akarja, ha nem. De feléledni már akarnia kell. Ő akarta!☺
    Óvatosan a munkában és vigyázz magadra! ☺ siag

    VálaszTörlés
  3. Köszi csajok a sok drukkot :)))
    siag, ez így van ahogy írod. Ha lenne vele valami gixer, tuti nem tér magához. No meg 2 évig volt hibernálva a kis vasgyúró, csak tudhat valamit :D
    Vigyázni fogok, hétvégén wellnessezünk, majd óvatosan megyek szaunázni :))))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 2 ev, baszki, ez nekem annyira sci-fisen ultrafutura. :D a szules idopontjaban igazabol mar egy majd' harom eve letezo kis leny lenne. durva.
      en mindket terhessegem alatt honapokig szaunaztam, ugyh csak no para! :)

      Törlés
    2. (+egy ilyen hosszu sarkvideki expedico utan visszatero, atfagyott kis felfedezonek biztos nem lehet egy klassz wellness ellen kifogasa.)

      Törlés
    3. Igen, ez elég bizarr. Mikor megszületik már kora alapján mehet oviba :))) szaunázni nem mertem ugyan, de egyet csúsznom kellett az aquaparkba :) remélem jól érzi odabent magát a kis időutazó.

      Törlés
  4. Felébredtek, ez már önmagában is sokat jelent. Sok helyen olvastam, hogy a legcsúnyább embriók lettek a győztesek, úgy hogy HAJRÁ! Nagyon drukkolok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. háhá, ez jó :) én még nem olvastam ilyet, de majd kiderül megállja-e a helyét ez az állítás.

      Törlés
  5. De jó de jó drukkoltam érted!
    Érdekes tudományág ez az osztályozás, én is többször megpróbáltam beleásni magam a rejtelmeibe. Kis Bécé bogyóka hány naposan is lett fagyasztva? (RosaGina)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kár volt ennyire elmélyednem megint a témában, hisz a lényegen nem változtat. Egyébként 5 napos volt a lelkem, még az 1. stimumból. Ő lett a kis Quasimodo a sok Alain Delon közül :))) :https://1.bp.blogspot.com/-vOPPnjxWNSo/Vl0ttOfphLI/AAAAAAAAAcg/LqOGtidUCL4/s1600/ps.jpg
      Ti végül elmentetek DNS fragmentációra?
      Nagy hajrá a szurkálódáshoz :) olvastam hogy elkezdtétek. Megy a drukk!

      Törlés
  6. Végül nem mentünk el. Olvastam amit írtál, és így nem sok értelmét látom. Egyébként ugyan az a gond van nálunk is, ha jól értelmezem, amit írtál.
    Az én kis logikus agyamnak a PICSI olyan klasszul hangzik, nem is értem miért nem szereti a Kaáli. KELL hogy legyen egy mód, amivel ki tudják választani hogy melyik srác a nyerő. Még csak ha 1 millió sperma van, és gyatra minden érték, akkor is KELL hogy legyen benne pár darab tökéletes. Jó lenne ha meg lehetne őket találni valami tuti módszerrel. (RosaGona)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez így van. Csak a Kaáli a homokba dugja a fejét ha arról van szó, hogy egy újabb tudományos eljárást kell alkalmazni... néha azt gondolom hogy totál maradiak és csak az én érdekem hogy sikerüljön. Na majd meglátjuk :) Ha belefutok a tuti módszerbe, akkor szólok :D

      Törlés
  7. Szia Hunti! Drukkolok nagyon a távolból továbbra is, mindig olvasom, hogy mi újság Veletek! Nem semmi, hogy így összeszedted az embrió kategorizálást, én is ez ügyben már csomót kutakodtam, mondjuk nekem 3 napos embrióim vannak, nem 5 naposak, de még nem sikerült teljesen megfejtenem, hogy mi mit jelent :-) Na de most csak azért jöttem, hogy küldjem a drukkokat, én nagyon bízom a kis stramm blasztódban, akit visszakaptál ma :-) Lili

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira tündéri csaj vagy Lili :) köszi a drukkokat! Na és most hol vannak a 3 napos embriócskáid? Volt már beültetés? Mikorra kell küldenem a gólyát?
      Egyébként innen merítettem némi ihletet, ha nagyon ráérsz, ki lehet okoskodni belőle pár dolgot: http://phd.semmelweis.hu/mwp/phd_live/vedes/export/fancsovitspeter.d.pdf

      Törlés
    2. köszi-köszi :-) Nekem most éppen pihennek az embriócskáim. Decemberben lett volna a beültetés, de láz miatt el kellett halasztani, így február elején ültettek be két babát, de nem sikerült sajnos. Van még öt embrió, akiket 2+3-as "csomagolásban" fagyasztottak, nyáron tervezzük a következő beültetést. Most csütörtökön megyek laparra, így attól is függ majd a folytatás, hogy ott milyen híreket kapok. Az embrió osztályozásos linket nagyon köszi, meg fogom nézni. 3 naposaknál az első szám gondolom a sejtek száma, utána az A vagy B gondolom, hogy a minőségre utal, de utána van még egy szám (általában 2-es), ez az, amire még nem jöttem rá, hogy mit jelenthet, de majd most jól kiokosítom magam :-) Neked mennek a drukkok nagyon! Olvastam az újabb bejegyzésedet is, és nagyon átérzek mindent, de ettől függetlenül, hogy most így érzed, én nagyon szorítok Nektek! :-) L.

      Törlés
    3. Akkor megy a drukk neked csütörtökre, reméljük nem lesz bent semmi bibi. A nyár meg ideális beültire, akkor fel vagyunk töltődve vitaminokkal, nyugi van :) biztos út a sikerhez. Mi is nyáron folytatjuk ha ez nem sikerül. Hajrá

      Törlés
  8. Nagyon jo hogy felebredt! Szerintem egy atlagos embrio, van eselye, drukkolok Nektek, amugy felengedes utan furan neznek am ki a blasztok. Nem emlrkszem, hogy mondtam e a dim egy ido utan az elso reggeli vizeletet narancssargava varazsolja csak semmi panik, de remelem nem kell tovabb szednie a ferjednek. Most van otthon egy uj teszt, predictor early nem tudom pontosan hol lehet kni de ugyanaz mint az amerikai first response es 6.3 az erzekenysege!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem szóltam még a férjemnek hogy narancsos lesz a pisije, de majd mondja ha észreveszi :D egyébként már figyelmeztettél korábban :)
      Annyira nem volt szörnyű a blaszto a mikroszkópban, meg nyilván nem vagyok embriológus sem hogy megmondjam. A mai non-stop lépcsőzés a melóhelyen biztos nem tett jót, de ha erős a kis tökmag,akkor így is megtapad. Itthon lehet kapni predictor earlyt az tuti, de nem tudtam hogy ennyire érzékeny lenne. Majd utánajárok, bár én a korai vv híve vagyok.

      Törlés
  9. Ja, csak az en ferjem egy het utan szolt es egy hetig magaban parazott 😊.

    Pont azt mondtam, hogy felengedes utan mar nem lehet pontosan latni, hogy milyen de az ertekelest a fagyasztas elott szoktak adni. A lenyeg hogy felebredt, ahogy azt mar irtuk 😊. Nem a lepcsozesen fog mulni az tuti. A vervetel a tuti, az is biztos egy hettel mar fagyi b3ulti utan is lehet menni nyugodtan.

    VálaszTörlés
  10. Tudom, hogy ez most korai, de eppen a facen a lombik csoportban valaki posztolt egy uj magyar intezmenyrol Reprosys(legalabbis nekem uj) es csinalnak ott PICSI-t, sot MACS-ot is terveznek, ami kimondottan a DNS ugyileg egeszseges spermiumokat valasztja ki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D
      ezen most jót mosolyogtam
      én voltam az elkövető, aki kiírta hogy MACS is lesz :)))
      múltkor írtam az egyik posztomban, hogy Szabó doki reklámozta nekem ezt az intézetet, amikor az andrológiai konzultáción voltam.
      Szóval ha ez sem sikerül, meg a következő tb-s stim sem, akkor elgondolkodtató mindenképp hogy váltunk. Addigra meg kiderül milyen is ez a reprosys.
      A férjemnek megint elfelejtettem mondani a várhatóan narancssárga pisit, de most külföldön van bulizni és szerintem az ereiből is sör folyik, szóval nem hiszem hogy észrevenné :) de majd jelzem neki

      Törlés
    2. Huh, most felizgattatok. Most hallok először erről a MACS-ról. Utána olvastam picit és szimpatikus eléggé. Majd még keresek cikkeket sikerességi mutatókról. Nem hallottam még erről az intézetről sem amúgy. (RosaGina)

      Törlés
    3. Viszont azt zárójelbe megjegyzem, hogy még nincs MACS a reprosysnél - legalábbis az árjegyzékükben nem láttam - meg Szabó doki is azt mondta hogy tervbe van véve és milyen szuper lesz ha lesz. Viszont ami fura, hogy én korábban mintha láttam volna az árlistájukban a PICSI-t, de most meg nem találom... na mindegy, egyenlőre Krizsát fogom meggyőzni arról hogy csináljanak nekünk PICSI-t a Kaáliban. Majd viszek neki páleszt úgy is folyton azzal jön...

      Törlés
  11. Értem. Én is nyomultam Krizsa dokinál PICSI ügyben többször is. Azt mondta nem jött be nekik, nem hozza a sikerszámokat. Pedig megvették a felszerelést eszközöket stb. Nem tudom miért nem működik, és csak az ő intézetükben nem működik vagy máshol sem? (RosaG)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Faxa... már bánom hogy nem írta rá az andrológus a szakvéleményre hogy PICSI javasolt. Úgy hatásosabb lenne. Nekem úgy rémlik a Debreceni Kaáliban csinálnak. Na majd bedobom magam :)))

      Törlés