2017. április 6., csütörtök

Az andrológusnál

Ma jött el a várva várt nap, amikor is a meghatalmazással a kezembe, meló után egyből felsuhantam Bp-re. Szerencsére amint felértem, azonnal be tudtam menni a dokihoz, így majdnem 40 percig húzódott a beszélgetésünk.
Sajnos ismét lehangoló az eredmény.... G hormonja egyáltalán nem oké :(
A tesztoszteron elvileg nem olyan vészesen alacsony, azzal nincs gond.
Viszont az FSH kimondottan magas, 2 éve 8 körüli volt, most meg 10 fölé ment. Elvileg ez az oka annak, hogy nem termelődik elég spermium. Csak azt nem értem, hogy akkor mi a csudának írták a referencia tartományban, hogy 18-ig jó...
Nincs semmilyen closty, szuri, krém, bármi ami segíteni tudna ezen a helyzeten. A szuri és csodabogyók akkor jöhetnek számításba, ha alacsony az FSH. Normál esetben 3 körül kellene lennie. Az is kiderült,hogy ez az évek során csak emelkedni fog. Javaslatként antioxidáns terápiát fedeztem fel a papíron, talán ezzel egy minimális javulást el lehet érni. Még utána kell járnom, hogy pontosan mi is ez. Addig is nyomatjuk a vitaminokat, visszafogja G a sportot, mást nem tudunk tenni.
Szóval kezd egyértelművé válni számunkra, hogy bizony itt spontán szerelemgyerek nem lesz :(
Egyébként jól elbeszélgettünk.
A DNS fragmentációról: amikor megfestik a spermiumokat, kiderül hogy melyik hibás, mennyi töredezett. Nos, kb. semmi értelme nincs ezt elvégeztetni, mert amit már egyszer megfestettek, az megy a kukába. Szóval ha kiderül hogy töredezettek, akkor képtelenség kiválogatni azt amelyik ép úgy, hogy meg is maradjon, hisz megfestik,tönkremegy. Az egyetlen reális módszer, az hogyha lefagyasztják és a felolvasztást valószínűleg a töredezettek már nem élik túl. (feltételezem akkor a fagyasztott embrió sem élné túl, ha töredezett? Jól gondolom?)
Fura ez az egész. Szerintem csak arra jó, hogy kiderüljön szar van a palacsintában és mehetsz donort szerezni....
Ettől függetlenül nem adjuk fel, folytatjuk tovább.
Magyarországon jelenleg nem létezik módszer a spermimok szelekciójára, legalábbis ahova én járok,ott még a PICSI-ről is lebeszélnek...máig érthetetlen hogy miért.
Létezik egy un. MSOME, amit egy speciális műszerrel végeznek, tízszer nagyobb nagyítással mint normál esetben. Itt sokféle eltérést ki tudnak szűrni, de kis hazánkban tudtommal nem végzik.
A harmadik a MACS, ami egyfajta mágneses megkötésen alapul.
Utóbbit fogják alkalmazni hamarosan a Reprosysban.
Mint kiderült az andrológusunk is benne van abba a teambe, akik ezt az új intézetet viszik.
Szimpatikusnak tűnik így első ránézésre, csak ne lennének olyan borsosak áraik.
Egyenlőre most legyek túl a FET-en, aztán majd meglátjuk.
Hétfőn uh!


6 megjegyzés:

  1. Szia Hunti! Hat magas fsh rol meg en sem hallottam. Ferjemnek kicsit alacsony volt a tesztoszteron es magas az osztrogen. Erre en magamtol kutattam ki hogy probaljuk ki a DIM etrend kiegeszitot ez a felesleges osztrogent sepri ki a szervezetbol(ra tudsz keresni google-on). Nekunk csak egyszer volt DNS fragmentacios vizsgalat aminek az eredmenye nagyon jo lett(7%), de elotte mar 4 honapig komoly antiozidans kurat szedettem be vele, artani nem art alapon. Az is lehet hogya kura elott pocsek volt a dns cucc. Ezt mar sosem tudjuk meg. Mindenesetre neki ugy altalaban rossz a sperma kepe, de sokat javult ezutan a kura utan. Ha erdekel leirom mit szed. Mindent magamtol kutattam ki, csak egy dolgot ajanlott ismeros, az Astaxantint amit nekik is doki ajanlott. Mindent iHerbrol rendeltem amugy. Fura hogy sehol sem csinalnak otthon se PICSI-t se IMSI-t. egyebkent en egy amerikai embriologussal leveleztem es O inkabb a PICSIt ajanlja, mert IMSIvel nem lehet ugymond belenezni a spermiumba, viszont h kotodik a hialuronsavhoz akkor a tapasztalatok szerint az DNS szempontbol is rendben van. Mi ezt fogjuk kerni legkozelebb(kulfoldon csinaljuk a lombikot, mert kint elunk).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy istennő vagy Csigusz. Köszönöm a tippeket, már utánaolvasgattam, az astaxantint meg is rendeltem :) szerintem én is elkezdem szedni. Megtennéd hogy leírod pontosan miket szedett a férjed? Hátha másoknak is jól kön a recept. Köszi!

      Törlés
  2. Persze.
    Tehat antioxidans kurahoz: Bioastin Nutrex markaju Hawaiian Astaxanthin(tenyleg Hawaii-on a Big Island nyugati partjan tenyesztik. Google mapsen(muhold modban lathatoak a voros es zold hosszukas medencek ;) 12mg-os ebbol napi egy kapszula.

    Nature's Answer markaju Brocco-Glutathione 500mg per kaszula szinten napi egy. Ez konkretan brokkolibol kinert fermentalt L-Gluthatione. Eros antioxidans.

    A hormonszint szabalyozo a DIM-250 Olympian Labs marka. Ez allitolag meregtelenit is es par honap szedes utan a reggeli elso vizelet narancsossa valik, de ez normalis azt irjak, nem kell megijedni tole. Ferjem csak hetek utan szolt, addig panikban volt aztan en kutattam ki hogy ez ennek a mellekhatasa. Ebbol is napi egy.

    Ezen kivul szinten komoly kutatomunka alapjan talaltam meg egy nemet ceg sperma javito vitamin komplexet. Osszehasonlitottam mas markakkal es az alapjan vaasztottam ezt. Pl egy masik amerikai termekben votl ez a brokkolis cucc pluszban de az orult draga volt igy ezt inkabb kulon adom neki.

    Fertilsan M italpor(van kapszula is), napi egy tasak. Ez kimondottan mar olyan ferfiaknak van osszeallitva akiknek komoly gondja van, tehat nem arra van hogy artani nem art alapon szedje a ferfi akinek amugy tok jok a parameterei. Most ennyi :)

    VálaszTörlés
  3. méregtelenítéshez (meg a többi cucc hatékonyságának növeléséhez) én még a fentiekhez hozzácsapnám a Huminiqumot is. a szirup rettenetes ízű, bár intenzív gyümölcslében el lehet viselni, de amúgy van belőle tabletta is.

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm lányok a sok segítséget :) már megrendeltem az iherbről a csomagot,jövőhéten itt lesz. Szerintem 3 hónapunk már nem lesz a következő stimulációig, de remélem a minőségen így is javítani fog. Kíváncsian várom a hatást

    VálaszTörlés
  5. En most utoljara azt olvastam, hogy 2 es fel honap alatt vannak kesz az uj spermiumok, nem 3. En azert azt kivarnam most. Jovo heten megerkeznek a cuccok.

    VálaszTörlés