2017. március 11., szombat

Egy elkeseredett Kaális beteg

Tegnap olvastam egy kósza hírt, hogy emelik a fagyasztott beültetés árát. Csupán a 2 és félszeresére fog nőni, 60 000 Ft-ról 150 000 ft-ra. Az indok csak annyi, hogy amikor a brutális áremelést elrendelték az intézetben, erről valahogy megfeledkeztek és most uzsgyi, korrigálni kell a hibát. Az orvosom is megerősítette... A recepción egy szóval sem mondták az emelést, mikor a jövő havi Fet-re rábeszéltek.
Tudom én, lépést kell tartani a többi magán intézettel, hisz az imént felmentem a Róbert Kórház honlapjára, ahol még ennél is drágább a FET, a Versys-ről meg ne is beszéljünk. Megértem hogy a Kaáli Intézet próbálja követni a nívósabb magánintézményeket az árképzésben. Azt is megértem, hogy az állam lecsökkentette a kvótát és próbálja kiszorítani ezeket a meddőségi centrumokat. De nem tűnik fel senkinek, hogy így velünk, gyermekre vágyó párokkal szúrnak ki?  Miért nehezítik meg anyagilag is ezeket a gyötrelmes éveket?
Először mikor jelentkeztem a Kaáliba 90 ezer ft volt egy stimu. Mire sorra kerültem 150 ezer lett az ára. A harmadik ICSI már 195 ezer ft-ba került, tavaly ősszel felemelték 365 ezer ft-ra. Kinek van ennyi fölösleges pénze?
A várólistára néha egy évet is kell várni.... Bár ismerek olyat, aki a BP Kaáliban 7 hónapon belül 3x ment tb-s lombikra, 2 IVF ET és 1 FET. Ki és mi alapján dönti ezt el, hogy belekerülsz-e a kalapba vagy sem? Biztos van aki népszerű orvos és olyan is aki kevésbé, van akinek több a keret, van akinek kevesebb. De ez így igazságos?
Pihenni jöttünk most a Balcsira, az előbb voltam kint futni a parton egy kicsit, de potyogtak a könnyeim közben. Szívem szerint kiszaladnék most a világból is. Nem tudom, hogy hogyan tovább...
Hol a határ? Meddig szabad ilyenkor elmenni?
A helyzet a következő, addig nincs stimuláció, amíg van fagyasztott embriónk:

1. opció: Van egy 2015-ös blasztocisztám, 1 db 3BC minősítésű. Lehet fel sem ébred (ebből a szériából 6 másik nem tapadt meg, mindegyik 4AA vagy 4BB volt) beültethetem ezt az 1-et 150 ezerért és utána kezdjük az új stimulációt.

2. opció: A doki azt mondta, mehet ez a FET tb-re ha szeretném, de akkor ki kell várnom megint a várólistát, ami 9 hónap, vagy ha nem akarunk várni, fizetjük a következő stimulációt... azt hiszem ezt elvethetjük.

3. opció: ha jól tudom, lemondhatunk az embrióról más pár javára és akkor kezdhetünk valamikor a tb-s ICSI-vel

4. opció: Megkérem Houdinit, hogy varázsolja el ezt az egy embriót és akkor kezdhetünk.

5. opció: Intézetet váltunk

Nem csak a pénzzel van a gondom, mert szerencsére abban a helyzetben vagyunk, hogy egy kis spórolással elő tudjuk teremteni. Inkább azzal, hogy ezt az összeget nem akarom továbbra is egy feneketlen kútba dobálni. Ti mit tennétek?

19 megjegyzés:

  1. szia, nekem K. doki egy honapja mondta, hogy 90 ezer lehet majustol.... de ez meg csak terv, te mit olvastal, mikortol emelnenek?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt ma reggel írta emailben és az emelés hétfőtől lesz...

      Törlés
    2. lehidalok en is. most keszulok fetre...meg a 90 is sok, nem a 150!

      Törlés
    3. meg az jutott eszembe, hogy a fagyasztott embriok atvitethetok masik intezmenybe, szerintem az allamiba is..

      Törlés
    4. még sosem hallottam senkiről aki sikeresen átvitte volna. Viszont olyanról már hallottam, hogy a régi intézetben ott maradt a fagyasztott és az újban kezdtek stimulációt tb-re. Szerintem a kutya se kérdezi, hogy maradt-e korábbról embrió. Tőlem se kérdezték, mikor dokit váltottam, hogy az előzőtől maradt-e fagyibaba. Állítólag hibáztak, mert akkor sem lehetett volna új stimut csinálni, bár én ezt még sehol sem láttam leírva, egy törvényben sem. Nem értem miért nem tudják most is becsukni a szemüket és hagyni, hogy én döntsem el hogyan tovább.

      Törlés
    5. szerintem nincs ez leírva sehol, nem értem miért nem lehet ez a te döntésed, te tested, te pénzed, te embriód (aminek a tárolását fizeted, nem szívességből őrizgetik neked..). És én is azt hittem, hogy ez működőképes lehet, konkrétan tudok egy lányról, akinek csináltak új stimut úgy, hogy több fagyi embriója volt, nem is akadt fent a dokija ezen, igaz mondjuk, hogy nem Kaális...

      Törlés
    6. Végignyálaztam az összes idevágó törvényt az imént. Sehol nincs leírva hasonló... ezt tuti az intézet találta ki és ezzel etetik a jónépet :(

      Törlés
    7. Nekem egy ismerosom a gyori kaalibol vitette at devaihoz az egyetlen megmaradt fagyibabot, miutan ott uj stimut csinaltak neki, es abbol is maradt ket fagyi, igy harom baboja van most devainal. Innen jutott eszembe!

      Törlés
  2. Gondolhatod hogy kiakadtam én is. Főleg hogy rábeszéltek a mostani ciklus helyett a jövőhavira és egy szóval se mondták hogy áremelés lesz. Nagyon ki kell nyitni a pénztárcánkat. A 90 ezer is rengeteg lett volna, na de ez? Plusz a fagyasztási költség... vicc

    VálaszTörlés
  3. Nem tudom mit is csinálnék pad helyzet ha beültetés lesz és nem sikerül kidobott pénz!De gondolom ezt az egy embriót nem lehet fagyasztani tovább már ha nem is olyan jó minőségű és frissel tovább menni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. addig nem engednek semmit, amíg nincs felhasználva :(

      Törlés
  4. En beultetnem. Azt nem lehet K dokival megbeszelni, hogy legyen egy uj stimud, es egy friss embriot es a felebredt eszkimot ultessek vissza? Igy jut is/marad is megoldast valasztanad. Miert nem kaptal vissza most 3at? Egyszer mar kaptal vissza 3at, nem? Ha a helyedben lennek, de persze nem vagyok, en megadnam az eszkibebimnek a lehetoseget (es itt az ideje, hogy higyj benne) es utana intezetet valtanek. Talan Forgacs...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is szívesen megadnám a lehetőséget, sajnos nem vagyok abban a helyzetben hogy pazaroljak. De 150 ezret kicsit borsosnak tartok ezért az 1 embrióért. Köszi a tippet, meg fogom ezt is kérdezni, hogy ha egy keveset ráfizetek, harmadiknak beteszik-e. Gondolom ingyen ez se megy. Amúgy szerettem volna ha legutóbb mind a 3-at visszakapom, de nem engedte a doki... pedig jól emlékszel, ő adott vissza legelőször 3-at. Most meg azt mondta veszélyes... meg az se tetszett neki hogy 2 naposakat egy blasztoval akartam visszakérni :( ha váltunk, tuti állami lesz és elköszönünk ettől a pénznyelőtől. De remélem nem lesz rá szükség.

      Törlés
  5. Huh:( elhiszem, hogy dilemmázol, valahogy nekem is egy új stimu lenne a logikus, ha már ennyi pénzről van szó, de ha nem váltasz intézetet, akkor úgy értelmezem, hogy egyszerűen elkerülhetetlen, hogy ezeket ne ültessék be...szóval kb a Kaáliban nincsen más választásod, ha nem mondasz le róluk. és akkor viszont csak azt akarom hozzáfűzni, hogy abból ne indulj ki, hogy a korábbi jó minőségű embriók nem tapadtak meg, mert ha jól emlékszem, azokat még a lapar előtt kaptad vissza, és lehet az endometriozisod miatt nem tapadtak meg, nem pedig azért nem, mert hogy mind életképtelen volt. A lemondás meg nagyon nehéz, nem is tudom mit tennék a helyedben...:( Tudom, nem segítettem a döntésben, amúgy csak azért jöttem, hogy írjam hogy jaj, nagyon szorítok Neked! (pinkm.)

    VálaszTörlés
  6. Jól látod a helyzetet. Ebből felajánlás lesz szerintem, ez a logikus döntés. Lapar óta 2 fetem volt, nem hinném hogy ez az endó így bekavarna, főleg hogy lehet nincs is ott semmi... más endósoknak sokszor elindul, nekem meg sose, biztos vagyok benne hogy nem ez a kudarcok oka. Máshol kell keresgélni. Pláne hogy a méhembe semmi sincs.
    Jó lenne ha tudnék a dokival beszélni, mert az utolsó levelemre nem válaszolt :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szia! sikerult beszelni a dokival? remenykedek, hogy pl. az elinditott FET meg kedvezmenyes...

      Törlés
  7. szabin van, emailben válaszolt, de semmi konkrétat. Szerintem már 150 a fet mindenkinek, a honlapjukon is módosították :(

    VálaszTörlés
  8. Na, hogy dontottel? Dori

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még fogalmunk sincs mi lesz. A doki annyit írt hogy megbeszéljük, de ne mondjunk le róla. Nem lettem okosabb :( április 10re van időpontom uh-ra, gondolom akkor átrágjuk a témát, addig meg pihi...

      Törlés