2019. április 1., hétfő

Office hysteroscopia

Túl vagyok a méhtükrözésen, végül Debrecenben csináltattam meg, egy fiatal, rendkívül szimpatikus dokinál. Úgy gondolom, jó döntés volt kicsit többet utazni miatta.
Elmeséltem neki a korábbi kalandomat, mikor is G doki méhsövényt állapított meg a semmire alapozva és potom 150 ezer ft-ért meg is műtött.
Nos, kiderült a beszélgetésünkből, hogy mikor is beszélünk méhsövényről.
Először is leszögezte, hogy 3D ultrahang és pontos mérések nélkül bizony nem lehet fixen állítani, hogy az sövény (na ilyet nekem nem csináltak 5 éve az tuti)
A lényeg az volt,hogy a fundusnál a két petevezeték között a bedomborulás mértéke a méhfal vastagság felénél nagyobb kell hogy legyen.
Ezt lemértük és teljesen rendben van, a méhfal 10 mm volt és a domborulat pedig 2,5 mm. Már csak az kérdés hogy a műtét előtt ez az érték vajon mennyi volt, tényleg szükséges volt lafaragni belőle? A korábbi leleteimen szomorú, de se semmi információ nincs feltüntetve.
Az eszmecserét és az uh-t követően következett a hysteroscopia. Először feltöltötték a méhemet egy sóoldattal, hogy élvezhetőbb legyen a mozizás. Majd következett a kamera felhelyezése és máris láthattam magam színesben belülről.
T doki nagyon lelkes volt és mindent megmutogatott, elmagyarázott, mi hol van. Láttuk a petevezetők bejáratát és felismerhető volt a császármetszésem hege is. Ezzel viszont van egy kis probléma. A heg vonalában lett egy kis torkolat szerű kitüremkedés. Gondolom mikor összenőtt a méhfal, nem szabályosan történt és a méhfal vastagsága vékonyabb ezen a részen, így keletkezett egy kis gödröcske.
Műtéttel korrigálható ez a dolog, kimetszenek egy darabot és összevarrják, de én már ebbe nem fogok belemenni. Egyébként a határon van az érték, 3 mm alatt okoz gondot, nekem ez 4 mm, szóval elképzelhető hogy lombikozhatunk még egyet. Ha viszont a záró konzultáción ragaszkodik Sz doktor a műtéthez, akkor lefújjuk a tesó projektet.
Elméletileg nem okoz nagy galibát ez a gödröcske. Csak annyit, hogy itt nem tudna az embrió beágyazódni, ha meg máshol tapad meg, akkor semmi probléma.
Kíváncsian várom, mit mondanak szerdán.
Egyébként maga a méhtükrözés teljesen fájdalommentes volt, lehet immunis vagyok már ezekre. De egy rákszűrés, kenetvétel nekem ezerszer kellemetlenebb. Szinte észre se lehetett venni azt a kamerát.

Ricsivel felkerestünk a héten egy gyermek fül-orr gégészt.
Már korábban is írtam, hogy sokat fogdossa a fülét. Nem hagyott nyugodni a dolog, mert a beszédfejlődése sem az igazi, gondoltam nézzen rá egy szakember.
A vizsgálat katasztrófa volt, le kellett fogni, hogy a dokinéni bele tudjon nézni a szájába, fülébe. Hihetetlen mekkora erő van a kis tökmagban, végül G szorította le, mert nekem nem ment :(
A fülét ki kellett tisztítani, mert volt benne egy kis fülzsír, de szerencsére más gond nem volt. Tympanometriát is csináltak, ami tulajdonképp a nyomást nézi meg az arcüregben. Ha be lenne valami gyulladva, azt észre lehetne venni ezzel a kütyüvel,
Arra jutottunk, hogy esetleg lehet még a fülében ekcéma és az viszkethet (erre a doki teljes tehéntej mentes diétát javasolt... ergo vonjak meg tőle minden tápszert, tejitalt, amit jelenleg adok... na ezzel nem értek egyet)
A másik tipp, hogy egyszerűen csak a fülbirizgálással nyugtatja magát elalváskor,ha fáradt és majd kinövi. Az való igaz, hogy nincs kedvenc elalvós kabalája, rongyikája amit fogdosna, így lehet ennek a gondolatnak is alapja.
Talán picit paramami vagyok és siettetni akarom Ricsárdka fejlődését, nem tudom.
Néha aggódok, hogy nem kommunikál velem, hisz már 1 éves.
Ha mondok neki valamit, hogy hozd ide a cipőd vagy a labdát, akkor általában idehozza, vagy ha elkérem a távirányítót, simán ideadja. De még mindig nem akar tapsolni, hiába erőltetem....
Bezzeg a pápázást magas fokon űzi, Debrecenben fűnek-fának integetett.
A mutogatás is elég döcögősen megy. Lehet túl nagyok az elvárásaim :(
Viszont a mozgása brutál, olvadnak rólam a kilók, egész nap meg sem áll, jön-megy, mászik fel mindenre, hihetetlen mennyi energia van benne.

8 megjegyzés:

  1. Tapsolás? Erősen gondolkodom hogy a 3 éves fiam szokott - e egyáltalán :-) )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg? ������
      Pedig a védőnőnél szerepelt az 1 évesekről szóló kérdőívben ��
      Persze tudom, minden gyerek más

      Törlés
    2. Tud tapsolni de nem szokott. Énekelni se, meg dúdolni se. Viszont minden mese, vers megy fejből és a szókincse egy 5,6 éves gyereké. Szóval erősségek és gyengeségek szépen kiegyensúlyozzák egymást

      Törlés
  2. A fulfogdosas nalunk is volt aztan elmult. Utolag a fogaira fogtam

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez bennem is felmerült már, remélem leszokik róla ha kijönnek a rágófogai

      Törlés
  3. Lehet előbb kellett volna kiírni magamból az aggodalmamat, mert beindult a kommunikáció.
    Tegnap Ricsi levette az étkező asztalról az előkét ès utánam hozta a fürdőszobába :) nagyon éhes lehetett.
    Ma pedig elkezdett csak úgy tapsikolni. Azóta ha mutatjuk, egyből csinálja. Remélem nem felejti el reggelig :)

    VálaszTörlés
  4. Hunti, szerinted Sz. doki marad a BMC-ben a dokid? Ő fogja a lombikot csinálni? Mert én nem szeretném, hogy nálunk ő csinálja, akkor én elkezdem intézni a protekciómat máshoz :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyanítom ő marad. De remélem ez volt az utolsó ilyen húzása. Jól teszed, hogy máshoz mész, én megbántam már ezt a pasit, hátramenet az egész, amit művel....Szűcs dokit dicsérik még sokan, talán nála érdemes próbálkozni. Sok sikert :)

      Törlés