2017. december 30., szombat

diclofenac vs. 3. trimeszter

Szerdán voltunk a szokásos havi nőgyogyós magánrendelésen. Eddig mindig panaszmentes voltam, de ezúttal mikor rákérdezett hogy vagyok, kénytelen voltam elregélni, mi van a lábammal. Elcsoszogtam vetkőzni, felfeküdtem és alaposan végignézte a virgácsaimat. Nincs bedagadva, nincs visszerem.... szerinte is az a legvalószínűbb, hogy a baba vagy a méhem nyom egy idegszálat a medencémben ami bedurranhatott. Annál is inkább, mert már nem csak a bal lábamba sugárzik a fájdalom, de a bal kezem is elkezdett zsibbadni.....Neurológushoz nincs értelme mennem, mert nem tudnak velem mit kezdeni,  meg se tudják állapítani a nyavajámat, hisz röntgen is kizárva.
Mondtam neki hogy én el vagyok így, nehéz mászkálni, de csak kibírom márciusig.

Végül volt egy ötlete, azt mondta szedjek diclofenacot, igaz a 3. trimeszterben már szigorúan tilos (megnyugtató hogy még nagyon az elején vagyok, 28-29. hét) A gond az, hogy a magzat is kap belőle, de mérlegelnie kellett és csak annyit mondott 2 hétig ne szüljek meg, akkor minden rendben lesz, addigra ugyanis kiürül az a dózis amit bevettem.

A lényeg ha jól értettem: a babának a szívében ilyenkor még a két kamra között nyitva van egy ér. Viszont amikor megszületnek, elméletileg (egészséges nem koraszülött csecsemőknél) ennek magától záródnia kellene. Itt jön a képbe a diclofenac, ami ha még nem ürült ki kellően, akkor meggátolja hogy ez az ér bezáródjon, ezáltal keveredhet a két kamrában az új és használt vér, ami gondot okoz.

Egyébként azt is mondta hogy szokták terheseknél terápiásan alkalmazni ezt a gyógyszert pont olyan szívbetegségnél ahol azt szeretnék hogy ne záródjon ez az ér. Gondolom ott súlyosabb szívproblémát kezelnek vele.

Szóval röviden ennyi, 3 szem cataflamot engedélyezett összesen Sz. doki (3x50 mg) ami nem valami sok, régen a menstruációs görcsöknél volt hogy egy nap beszedtem ennyit, de azért most más a szitu.
A baj ott kezdődik, hogy ma kell bevennem a 3. szemet és még mindig ugyanúgy fáj a lábam :(
Mikor beszedem, 5-6 óráig egész jó a helyzet, érzem a fájdalomcsillapító hatást, de aztán minden a régi.
Teljesen tanácstalan vagyok, pihenni pihenni pihenni...
Ma az az ötletem támadt, hogy a jobb oldalamon fogok feküdni, mert lehet az se használ hogy augusztus óta csak a bal oldalamat terhelem fekvésnél, így elnyomom az ideget mikor pihenhetne is. Remélem azért lesz egy kis javulás :(


12 megjegyzés:

  1. nem tudom, hasznal-e neked, de probald ki, hogy az agyon negykezlab konyokolve "logatod" a hasad a fold fele. minel hosszabb odeig es minel gyakrabban. ezzel lekerul a nyomas mind a medencei, mind a gerinckornyeki szakaszrol. nezz filmet kozben vagy valami. :) (en mat csak igy tudtam gep elott dolgozni az utolso hetekben.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez tök vicces, de ma hajnalban ezt csináltam 😂 lábat feltettem a kanapéra és lekönyököltem a szőnyegre, plankingeltem egyet. Lehet legközelebb tovább csinálom. A doki a denevérpadot javasolta, persze csak viccből. Köszi a tippet 😘

      Törlés
    2. deneverpad se rossz. :D vagy sima hasizompad. de ha van valami deszkatok, amit enyhebb szogben meg tudtok tamasztani, ra is fekudhetsz . :)) a fejed ala egy parna, ugy nem megy a fejedbe a ver, a deszka meg hatkozeptol megmelve, hogy V alakban fekudj. de szerintem a szimpla pucsitas az eg fele is megteszi, ugy akar 1-2 orat is el tud lenni az ember kisebb mocorgasokkal.
      kitarast! rettento szar lehet. :(

      Törlés
    3. Fantasztikus kis fekvőhelyet hoztam össze szivacsokból, párnákból. Kb. 40 perc után bejelentkezett egy új vendég és beköltözött a torkomba, gyomorsavnak hívják 😂 legalább zajlik az élet

      Törlés
    4. Én V alakban aludtam, mert a 20. héttől volt erős refluxom és a 3-ik trimesztertől pedig vizesedés. Igaz a V alak meg pont a medencetartó izmokat terheli. Nekem a négykézláb állás vált be legjobban. Ha nem könyökön támaszkodsz hanem kézfejen (nem tenyéren mert az a kéz zsibbadást fokozza) akkor a nyakad magasabban van az jobb a refluxnak.
      Viszont a reflux ellen kűzdhetsz Gaviscon géllel 3-4x egy nap ihatsz belőle terhesen is valamint Salvus vízzel (napi max. 2 deci). Én ezekkel egész jól bírtam a terhességi refluxot (igaz én már a harmadik trimeszterben gyakorlatilag nem ettem).
      Nagyon szar tünetek ezek, én végignyavalyogtam a terhességemet, soha semmi áron nem csinálnám végig mégegyszer. Nagyon megértelek!

      Törlés
    5. Köszi a tippeket. Eddig nem volt refluxom egyáltalán, tuti ez a ferde póz okozta hogy ég a nyelőcsövem. Azóta már kezd elmúlni, mert kiegyenesedtem 😁 most más párnavárat építettem, próbálkozok hátha a fejem is fent tudom tartani 😛

      Törlés
  2. Már csak röhögök kínomba 😂😂😂 de igazából tojok rá.... terhes vagyok és ez a lényeg, nem? ☺️ Van akinek ennél is rosszabb

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Afrikaban meg eheznek... attol, hogy masnak rosszabb, meg nem jo ezekkel kinlodni. :)

      Törlés
    2. persze hogy nem jó :D de én akartam terhes lenni, szóval így jártam :)))

      Törlés
  3. Kitartás és Boldog új évet!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Nektek is BÚÉK 🥂🍾🍀🎉🐖

      Törlés