2017. szeptember 7., csütörtök

Már megint egy újabb pénzlehúzás

Nagy izgalommal vártam a mai ultrahangot a helyi (nevet direkt nem írok) magán uh központba.
Ugyebár másfél nappal ezelőtt elmentem az sztk-ba 12. heti uh-ra, ahol nagyon szép eredményeket kaptam. Csúcs szuper gép van ott is, hisz pár éve újították fel a nőgyógyászati részleget.
A mérések eredményét leírtam a legutóbbi posztomban, biztos olvastátok, gondoltam én balga hogy hasonló értékeket kapok, de nem lett igazam.
A picuri egyáltalán nem volt együttműködő, ilyet még nem láttam. A kis izgága folyton rugdosott, forgott, majdnem csinált nekünk egy hátraszaltót is (tuti fiúúúú, kislány nem rendetlenkedik ennyit odabent) de annyira cuki volt, azért jó volt látni hogy milyen kis pörgős, mi lesz itt ha nagyobb lesz, kirúgja a ház oldalát?

Szóval hol is kezdjem, a doki egyáltalán nem volt szimpatikus, semmit sem kommentált, hogy most épp mit láthatunk, mi mennyi....csak mikor kérdeztünk akkor válaszolt. Mázli hogy már ezt előző nap végignéztem, így tudtam kb. mikor mit csinál. Először a nyaki redőt mérte, de hogyan??? Túl nyúlt a kurzor az érintett területen, ráadásul nem merőlegesen, hanem ferdén mérte. Persze amit kaptunk fotót, olyan miniatűr, hogy alig látszik valami, de ott a nagy plazma tv-n egyből kiszúrta a matek tanár sasszemem. Tehát a tegnapi 1,4 mm mára 2,2 mm-es lett. Na nekem se kellett több elolvastam a fetalmedicine kézikönyvet (https://fetalmedicine.com/synced/fmf/FMF-hungarian.pdf ) ebből vizsgázik minden doki, évente kell nekik megújítani (ezt többször hangoztatta) és vonalzót ragadtam.
Zölddel áthúztam a doki kijelölését, pirossal meg behúztam úgy ahogy szerintem a leírtak alapján mérnie kellett volna. És láss csodát, 1,4 mm jött ki, pont annyi amennyit az sztk-s hölgy mért. És a kölykök még kérdezik a suliban mire jó az egyenes arányosság mire fogom én ezt használni. Hát pl. erre....

CRL: Na ez a másik kedvencem, a magzatom összement másfél nap alatt. Neki 55,77 mm jött ki, 36 órája meg 58 volt. Nem akartam nagyon okoskodni, de szóvá tettem hogy ugyan ne akkor mérjen már mikor a fejét előre hajtja, úgy össze volt kucorodva a gyerek hogy nem csodálom ezt az értéket.
Mellesleg a leletre 55 mm-t írt, a kerekítés szabályaival nincs tisztába a diplomás doki.
Még a fej átmérőjén is kiakadtam, ezt már nem is centiztem le, mert csak felbosszantom magam az ablakon kidobott pénz miatt. Látjátok a kijelölést? A végét elvitte a cica....
 Többször mondta hogy mindenből a legnagyobb méretet kell alapul venni, érdekes mert a leleten 20 mm szerepel a fejátmérőnél, itt meg a helytelen kijelöléssel is 21,5 mm.

Annyira bosszant mikor valaki direkt arra játszik, hogy amellett hogy durung, mindent félre mér, mintha csak arra menne ki a játék hogy a végén besz@rassa a páciensét és további vizsgálatokra költse el a pénzét.
A végén természetesen mikor a kezembe nyomta hogy 1:208 lett eddig a Down kór kockázatom, ami jó magas, ezért ha a véreredménnyel nem javulna és 1:1000 közé esik majd, mindenképp menjek Prenára... Valahogy számítottam rá hogy kibújik a szög a zsákból. Mi vagyok én, fejős tehén?
Egyébként ezt a 1:208-at sem értem, 33 éves vagyok (1:570 a háttér kockázat) hogy lett belőle több mint a duplája?
Szóval most itt tartunk, várom a béta hcg-t meg a PAPP-A-t, aztán lesz ami lesz.
És még ami dühített, hogy illedelmesen megkértem nézzük már meg hogy mi van a lába között.... azt  választ kaptuk hogy ilyenkor még nem lehet látni. Persze rátrompfoltam, hogy de bizony több ismerősömnek is Ön határozta meg pont a 12. heti uh-n. Erre azt mondja 50-50%, de meg se nézte, rá se nagyított, a 4D-s ultrahang fejet meg elő se vette..... Gonosz vénember, kiakadtam nagyon.

Ettől eltekintve minden rendben a picivel, a köldökzsinór méretei rendben vannak , 3 ér van benne. A szívecskéjének is meg van mind a 4 ürege, zártak a csigolyái, mindene jól működik. Kb. ugyanazokat írta le ő is.



22 megjegyzés:

  1. Mi az Iszenhegyi géndiagnosztikai klinikán voltunk egy profi doktornőnél!Pontosan behívtak mindenre választ kaptam mondta mit csinál mit látunk stb.Szóval megérte végig oda jártunk és jó volt!Bocs nem reklám akart lenni de felháborító hogy fizet valaki és ezt a silány dolgot kapja!!!😢

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, mindenki dicséri az istenhegyit is :( csak úgy voltam vele hogy a lombikok miatt annyit utaztunk Bp-re és ha van itthon rá lehetőség, élek vele. Hát nagy hiba volt....már késő bánat, örökre elfelejtem ezt a helyet. Ha én vizsgáztattam volna ezt a dokit, nálam tuti megbukott volna

      Törlés
    2. Igen mi is csak oda és csak Hajdú Krisztinához járunk. Esetleg a 18. hetire jelentkezz be hozzá.

      Törlés
  2. Ez egy ősbunkó. :( Mindenesetre a 12. hét még valóban nagyon korai. Nekem a szuperkedves, szuperkompetens, szuperelismert, szuperszaktekintély szonográfusom is mindkét alakalommal mondta, hogy még ne erőltessük. A 18. hetin már atombiztosra megmondta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Háat az igai profik megmondják a 12. héten is. Nekünk Hajdú K az Istenhegyin mindkétszer megmondta, h fiúnk lesz és minden más ismerősömnek is eltalálta.

      Törlés
    2. Igen, fiúkat könnyebb tutira, ha látszik a kuki. :) De a lányoknál nem mernek még találgatni, mert mi van, ha később mégis odanő valami, és inkább azt mondják, várjunk. Ezek után nem véletlen, hogy nálunk lányok. :) Nálatok meg látszott a lényeg.

      Törlés
    3. Most amúgy olvasgattam, és azt írják, a 9-13. hét között differenciálódik a nemi szerv, úgyhogy talán ezért vannak olyan dokik/szonográfusok, akik még nem veszik biztosnak a 12. heti UH-t, bár nyilván a _többségnél_ azért már egyértelmű. :)

      Törlés
    4. ez a kép azért meghökkentett:
      https://imageserve.babycenter.com/31/000/382/KHmqpOmj98YYajb0ZIuDJjbeqKLYfOvs_lg.jpg

      Törlés
    5. Durva. Azt értettem, hogy hogyan lesz ugyanabból a részből klitorisz vagy pénisz, de azt nem tudtam elképzelni, hogy van az, hogy a herék a vagina "megfelelői". A kép alapján már letisztult.

      Törlés
  3. gratula a babához!:) mar akartam írni, hogy elég sok baba érzékeny az uh-ra, nem szeretik, valószínű, ezert ficánkolt annyit, olvastam, hogy megijednek a rezgésektől, es pánikba esnek. elvileg nyugatabbra mindössze 4 uh-t "engedélyeznek" egész terhesség alatt. boldog babavárást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sőt, a 4-hez már az kell hogy valami rendkívüli fejlemény legyen. Pl. lombiknál van a 7-ik héten, egyébként csak a 12 heti az első. És ha valami rendellenességet tapasztalnak vagy túlhordás van, akkor van a harmadik trimeszterben, akár több is ha indokolt.
      Én a terhességem 21-ik hetében hazajöttem pont azért mert azt hittem itt gondosabb a terhesgondozás, de valójában nem, tényleg a pénzlehúzásra megy a vizsgálatok zöme.

      Törlés
    2. Ezt nem is tudtam hogy 4-et engednek, gondolon van vmi oka. Mikor megkérdeztem hogy nem-e ártalmas, azt mondták bármennyit mehetek. Ez volt a hetedik....és még hol a vége. Mondjuk eddig nem ficánkolt, de ez amit legutóbb levágott 😂 Szerintem akkor pipult be a doki

      Törlés
    3. Szerintem a 4 uh a költséghatékonyság miatt van nyugaton. Hivatalosan nálunk sincs több, csak azoknak jár havonta akik magánba kifizetik, szóval nyilván pénzlehúzás itt is. Én nem éltem volna túl egyik terhességemet sem rendszeres uh-k nélkül. ;)

      Törlés
  4. Huha, ez aztan az alapos utanajaras a hogyannak :-) Szerintem picit trenirozd magad az ellatassal kapcsolatban, mert ez meg igazan aprosag az indokolatlan mehszajtapogatos, mehszajtagitos, szulesinditasos es csaszarmetszos sztorikhoz kepest.
    Gratulalok a kis Ficankahoz! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a kis ficánka nevében is 😂 Igyekszek mostantól elkerülni a meredekebb sztorikat. Az a baj hogy az én lombikos , orvostól-orvosra járos agyam már másképp jár és villog a vészjelzőm ha hülyére akarnak venni

      Törlés
  5. Engem sikeresen beparáztatott volna egy ilyen doki.
    Fura hogy Prenatestre küld, holott ha aggodalomra volna ok akkor amnio-ra kellene küldenie, úgy volna etikus.
    A két vér eredmény nélkül nem tudom hogy lehet Down-szindróma arányt mondani egyáltalán, nem is értem.

    VálaszTörlés
  6. Most gyorsan megnéztem a méretekkel kapcsolatos 12 heti egykori bejegyzésemet. A CRL 55 és 60 között szuper.
    Az én gyerekem amúgy a 12 heti UH-t végigaludta, akkor azért aggódtam, később meg azzal nyúzott hogy egy percre sem hagyta abba a rugdosódást.
    Kicsit nosztalgikus érzésem lett most, bár utáltam a terhességet.

    Ha lehet tippelni én nálad fiúra tippelek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez még csak részeredmény, azt mondta... várjuk ki a végét , de ha rossz lesz akkor a prenát javasolja. Ha előző nap nem megyek el, tuti engem is beparáztat, de így nyugodt vagyok. Nem rossz az 55-ös CRL, nem panaszkodok, csak mikor látod hogy nem annyi, mert rosszul méri és nem hajlandó újramérni. Bosszúból meg ütögeti a hasamat 😂
      Szerintem is fiú lesz, annyira kis rakoncátlan volt odabent, kis rosszcsont, tisztára mint a férjem. Tuti a dokit akarta bosszantani. Így hogy nem tudjuk a nemét, legalább izgalmasabb lesz.
      Mi a trükkje hogy nyugton maradjanak odabent?

      Törlés
  7. Nekem azt mondták hogy nem szabad túl sokat uhozni. Nem szeretik a babák, zavaró. Én össz-vissz kb hatszor voltam.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon imádom az új hátteret végre úton a trónörökös😁👐

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hihi :D nekem is bejön, olyan mint egy társasjáték. Én vagyok a fekete bábu és már csak 27-et kell lépnem aztán célbaérek :)))

      Törlés