2018. június 26., kedd

Fog(z)ós kérdés

A kis Ricsárdka nő, mint a gomba.
Megjártuk a védőnénit, a 3 hós státuszon 7400/65 volt. Szomorú tény, hogy már a 68-as rucik is kicsik, van amit rá se tudtam adni 😭
Megkapta a szokásos szurit is, bónuszképp kapott rotát illetve agyhártya ellenit is. Nem viselte túl jól, de szerencsére nem lázasodott  be. 
Viszont most hasznát vesszük a lázcsillapítóknak amit a szuri miatt vettem, mert tuti jön a foga. Eddig csak sejtettem, de már egyértelműek a jelek.
Rettentő korainak tartom ám, de 2 hónapja nyáladzik, tömi az öklét, viszont most már durvul a helyzet.
Az eddig jókedvü kisfiam iszonyatosan nyűgös lett. Mostanság kaja közben is hirtelen felsír és egyre sűrűbben csinálja ezt. A mai nap volt a csúcspont, egyik pillanatban mosolyog, aztán tömi a kezét vagy bármit a szájába és csak üvölt és üvölt 😪 
Ilyenkor a szívem is összeszorul...
Vettem neki Anaftin babyt, direkt fogzásra, de szerintem sz@rt sem ér. 
Eddig olyan jó alvó volt, viszont most gyakrabban ébred és sír. Most 
végre elaludt , ma először kapott egy kis fájdalomcsillapítót, de ebből nem akarok rendszert csinálni.
Ha van ötletetek, kinek mi vált be, ne tartsátok magatokban.

Update:
sikerült lencsevégre kapnom az ínyét, szerintem ez tényleg két alsó fogacska lesz
Viszont a jó hír, hogy csak 2 napig ment a sírás, kínlódás és ma már nem kellett semmi kencét adnom rá :))) remélem most kapunk egy kis pihenőt , mielőtt kibújna az a fogacska.

11 megjegyzés:

  1. Nekünk a Dologél tett csodát (ezt többször is lehet kenni, mint a másikat, a Dentinoxot), illetve kipróbáltuk a gyógynövényes OSA-t. Volt, hogy mi is a fájdalomcsillapítóért nyúltunk (Nurofen), de szerencsére nem kellett sokszor. Ajánlották még a Stadelmann olajat, amit kívülről a bőrbe kell masszírozni, de ezzel végül nem kellett élnünk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. dologélt még nem vetettük be, de rajta van a listámon :)
      ezt az olajat nekem is ajánlották, de mire oda jutottam volna hogy beszerezzem, szerencsére megszűnt a fogfájás

      Törlés
  2. Nálunk sem a Dologél, sem a Dentinox nem ért semmit. Mondjuk szerencsére max 2 napokat szenvedett, arra meg jó volt az Algoflex Baby.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. olyan érdekes, mert eddig nekóünk a dentinox a nyerő, majdnem 1 órán át zsibbaszthatta az ínyét és azonnal hatott. Kár hogy csak 2-3x lehet használni naponta

      Törlés
  3. Nekünk a Dologél vált be. És nekem a lányom pár nappal múlt 3 hónapos, amikor kijött az első foga, rá 24 órán belül a második. A hat hónapos státuszon 8 foga volt kint. Nyűgös volt, sokat rágott, de némelyik szinte észrevétlenül jött ki. Nurofenhez csak az őrlőfognál kellett nyúlnunk egyszer. Most 15 hónapos és 16 foga van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor a kislányod is cáfolta a nagy könyv szerinti 6 hónapos fogzást. Remélem mi is ilyen szerencsések leszünk hogy észrevétlenül bújnak majd ki a fogacskák

      Törlés
  4. Nalunk hasonlo tunetekkel telt a harmadik honap utani agyrem, fog meg persze sehol. Ilyenkor un. novekedesi ugranak, amikor az okoltomes es hirelen felsiras a fogakon kivul meg sok mas - idegrendszeri eredetu - dolog is lehet. Persze nem vitatom, siman okozhatjak mozgolodo fogak is, csak azert irom a tobbit, hogy ha esetleg semmi csodaszer nem hasznalna, ne ijedj meg, tok normalis ennyi idosen a hirtelen fordulatok hada :-)
    Az en Zitam egyebkent laza negy honap alatt tuljutott ezen az idoszakon. Ma mar a fogzast peldaul eszre sem vesszuk,egyszer csak hopp, kint van meg egy fog :D
    Tovabbi jo babazast!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Piros, most akkor hol lehet téged olvasni? - kérdem tisztelettel.

      Törlés
    2. A növekedési ugrást már szerencsére kipipáltuk szerintem, ez most tuti a foga, mert előszeretettel veszi a szájába az ujjamat és bitang erősen zárja közre az ínyével :D
      cicizni se tudott rendese, pár szívás után sírásba torkollott. De mikor adtam neki fájdalomcsillapítót,egyből normálisan szopizott.
      Remélem mi is hasonló gyorsasággal leszünk túl ezen , mint ahogy ti :)

      Törlés
  5. 12 hetesen nálunk megvolt az első két foga, és 19 hónapos korára mi be is fejeztük az egész történetet a 20 foggal. Igaz, nem is nagyon aludtunk addig.

    Én néha használtam a dologélt inkább placeboként ha már nagyon behisztizett, akkor kenegettem neki és próbáltam rábeszélni hog ez elmúlasztja.

    Én Nurofent nagyon keveset adtam neki, első 18 hónapban összesen 7 alkalommal kapott és milyen jól tettem mivel azóta annyira beteges hogy gyakorlatilag gyógyszereken él.
    Egyébként sok más dolog is lehet, mozgásfejlődés, meg jobban észreveszi a dolgokat maga körül.
    Kitartást kívánok, őszíntén: én nem sírom vissza azt az időszakot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 12 hetesen??? Aztaaa, az sem lehetett könnyű, korán érő típus a gyerkőc :)
      én csak azt utálom, hogy még nem tudja normálisan a szájába rakni a rágcsákat és én vagyok a rágcsatartó gépezet. Csak 10 perc után lemerül az elem, mert elzsibbad a karom.
      Elhiszem hogy nem sírod vissza, rossz látni mikor a picik szenvednek és nagyon tenni nem tudsz ellene. Persze mindig lesz valami,hol egy hasfájás, hol egy fogacska

      Törlés