2018. február 18., vasárnap

36. hét

Betöltöttük a bűvös 36 hetet is, most már részemről bármikor jöhet a nagy nap.
Pár napja kipipáltuk az első NST vizsgálatot is, azt hiszem rekord ideig tartott, 50 percet voltam bent.
Valahogy a kis tökmag az extra savanyú cukorkának köszönhetően 10 percig hiperaktív volt, aztán bealudt a drága :) így várni kellett egy újabb attrakcióra
próbáltuk felkelteni, de semmi jelét nem mutatta hogy ébredezne... olyan mint az apja, ágyút lehet durrantani, nem izgatja.
Múlthéten kicsit beparáztam, mert szinte egész nap alig éreztem. Már mindent bevetettem, durva punk zenékkel bombáztam, csoki, gyümölcs, kóla... semmi nem használt, aztán estére természetesen bepótolta a rugit. Sőt, másnap mentünk Kiss Ádámra és azt a 2 órát végigbulizta odabent. Ügyes voltam, mert én is kibírtam pisilés nélkül,ami igazán nagy szó. A fellépés után aládedikáltattuk Ricsike picike Jordan cipőcskéjét Ádámkával, igazi ereklye lett :D


A héten megjártuk Sz dokit is, akit mint kiderült kineveztek osztályvezetőnek (nagy bánatomra), így sokkal kevesebb az ideje és kicsit szétszórt lett. Legközelebb április 7-re rendelt vissza, 43 hetes leszek akkor  :D Már a múltkor is Szentestét írt a kiskönyvembe, január 24. helyett. Szóval el van varázsolódva mostanában.
A szokásos dolgokat csinálta, mehetek vv-re, aneszteziológushoz ha véletlenül császár lenne. Megnéztük a méhszájat is, úgy fest nyitva van az aranykapu odalent, már 1111 kódot kaptam.
Persze mikor megkérdeztem hogy ez akkor most mit jelent? Mikor szülünk? Azt a választ kaptam hogy semmit, akár túl is hordhatom :)
Ettől függetlenül próbálom lecsökkenteni a lépcsőzést itthon, amennyire csak lehet.

Holnaptól datolya kúrába kezdek, állítólag jó hatással van a vajúdásra, tágulásra, sok helyen olvasni hogy megkönnyíti a szülést, hát kíváncsi leszek. 


32 megjegyzés:

  1. Nem semmi, hogy így megy az idő! :) Tökjó, hogy végre te is itt tartasz. :) Amúgy én abban hiszek, hogy ha nem félsz a szüléstől akkor sokkal könnyeben megy, a bábakönyvekben is pont ez van. Akik körülöttem rettegtek, mind császárral szültek, szerintem van benne valami.Vedd úgy, h ez egy természetes folyamat, át kell magad adni a fájdalomnak, mert a fájdalomnak az a célja, h elősegítse a tágulást és ezzel kerülsz egyre közelebb a várva várt kisbabádhoz. :) Gyönyörű szülést kívánok és ha szoptatni szeretnél, akkor már most olvass sokat utána, nehogy meglepetések érjenek a kórházban a csecsemősök elavult tanácsai miatt. Sajnos ezt az egyet nem lehet a véletlenre bízni hacsak nem fogadsz szoptatási tanácsadót.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyáltalán nem félek tőle, epekedve várom a pillanatot mikor felmarkolhatom a csomagomat :) annyi mindenki átesett már rajta, nem lehet olyan szörnyű,biztos vagyok benne hogy egy élmény lesz.
      A szoptatás miatt sem izgulok, remélem az anyai ösztönök majd besegítenek, de azért olvasgattam már a témában és pár videón is túl vagyok. Reméljük minden flottul fog menni

      Törlés
    2. Én abszolút nem készültem fel külön a szoptatásra, mégis két éve szoptatok.
      Túl van ez is spilázva.

      Törlés
    3. nem is arrol van szo, hogy megy-e szoptatas, nekem is ment barmifele utananezes nelkul, de mondjuk szuper lett volna, ha valaki elmondja, hogy az elso ket-harom hetben szoptatas elott melegitsem fel a melleim, es akkor talan nem uvoltve szorongatom a ferjem kezet, mikozben a ded cukin taplalkozik. :D

      Törlés
    4. meg az ismerosi koromben peldaul alig hallot barki a novekedesi ugrasokrol, es teljes panikban taplaltak hozza 3 meg 6 hetesen tapszerrel, mondvan, hogy nekik marpedig nincs tejuk.

      Törlés
    5. 😱 mert ha nem melegíted fel, akkor fáj??

      Törlés
    6. fájni sajnos mindenképp fáj az elején, amíg megszokja a melled. a melegítés fellazítja a szöveteket, és szinte teljesen lecsökkenti.

      Törlés
    7. de ne aggódj, elmúlik, és idővel semmi para! :)

      Törlés
    8. Akkor most ellentmondok:-)
      Soha nem melegítettem, és soha nem fájt. Tényleg.

      Törlés
    9. mindig vannak kivetelek, nyilvanvalo. de a szoptatas elso nehany hete a tobbsegnek fajdalmas (nem veletlenul elterjedt praktika a melegites peldaul). pontosan azt mondom, hogy barkivel elofordulhat olyan, amire nem szamit, megis jobb elore tudni a megoldast. ha neked fajt volna, akkor ismerted a melegitos megoldast? :)

      Törlés
    10. de tudod mit Hunti? legyen olyan szulesed, mint nekem (ket es fel ora), es sikeruljon ugy a szoptatas, mint Zsuzsanak, es akkor nagy baj nem lehet! :D

      Törlés
    11. Ismertem. Anya mimdenre felkészített. Hál istennek a szülés is szép volt és négy órás.

      Törlés
    12. na látod, akkor mégis csak fel voltál készítve valahogy. ;)

      Törlés
    13. Igaz. De nem előre mindennel, hanem segített, ha jött vmi. Alapvetően az volt a tanácsa, hogy nyugi nem kell ezen meg a szulesen sem annyit pörögni.

      Törlés
    14. Hát csajok, nagyin szimpatikusak ezek a pár órás szülések :D reméljük így lesz velünk is

      Törlés
  2. Köszi a tippet 🙂 azt olvastam hogy előtte érdemes maszírozni, de egy jó forró fürdőt is be lehet akkor vetni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ulofurdo par hetig szules utan nem javallott a verzo meh miatt (de ezt lehet, hogy rosszul tudom csak...), es idoben nem is fer bele. en a csap alatt melengettem kezzel forro vizet csorgatva ra, vagy szolomagparnat dobtam a mikroba par masodpercre, es azt nyomogattam a mellemhez, amig odaertem a gyerekhez. de tenyleg ne felj tole elore, ahogy minden szules egyedi, ugy a szoptatas is, annyi tanacsot fogsz meg kapni (egymasnak tok ellentmondoakat), hogy a fuled is kettall majd. viszont epp ezert, ha jot akarsz, valoban keruld az elso evben az internetes forumokat es a szakkonyveket. :D

      Törlés
    2. Akkor marad a zuhany 😁 egyáltalán nem félek, csak elbírok már ilyen vén fejjel egy gyerekkel. Majd az ösztönök segítenek, meg van ám anyukám is aki felnevelt minket, az ő tanácsa is mérvadó lesz. De így igaz, minden szülés más, minden nő és baba másképp működik :)

      Törlés
    3. ha jo a kapcsolatotok anyukaddal, az szuper lehet. engem halalba stresszel(t) a hulyesegeivel.

      Törlés
    4. Kedves Zsuzsa! Sajnos nem mindenki olyan szerencsés, mert ha rossz tanácsokkal látják el az első napokban úgy mint engem az első fiam által akkor könnyen
      megszívhatja. A másodiknál már tudtam mit rontottam el és szoptatom is 7 hónapja. Túl van gondolva, igen, de csak amiatta mert sok helyen hülye tanácsokkal látják el a friss anyákat. Ha rabizod magad a természetre, hiszel abban h eleg a tej és igény szerint szoptatsz akkor menni fog de ha olyan csecsemőst vagy családtagot fogsz ki aki erőlteti a 3 óránkénti 10 perc egyik cicit, 10 a másik netán még ravesz h pótolj cumisuvegbol akkor gyorsan vége lehet a szoptatás akkor. Nem veletlen, h ilyen sok a tapos babab..

      Törlés
    5. Bocs, a telefonom mindent atír..

      Törlés
    6. Engem anyukám nem tudott szoptatni egészségügyi probléma miatt, így tápos gyerek vagyok :D és teljesen normálisan felnőttem, egészséges vagyok és szuper jó a kapcsolatom anyukámmal. Valahogy beletáplálják az emberbe manapság azt, hogy ha nem szoptatsz, akkor szar anya vagy.
      Természetesen szeretnék szoptatni, mert rengeteg előnye van, de ha úgy alakul hogy nem jön össze (aminek ezer millió oka lehet) akkor se fogok depizni.
      Rengeteg félét olvasni, mit hogy kell, de majd úgy is meglátom hogy szerintem mi lesz jó nekem meg a picinek, nem fogok pánikba esni :))) egészséges legyen, nekem az a legeslegfontosabb. Hisz már az is egy csoda hogy idáig eljutottunk

      Törlés
    7. Persze, ez így igaz, az egészsége a legfontosabb és tényleg áldás, hogy feltalálták a tápot. Az első gyerekem tápos, na de minek támogassuk a tápszergyártó cégeket, ha egyszer az anyatej ingyen van. A pénztárcám rendesen megérzi a különbséget. Én pont fordítva látom, így hogy már voltam/ vagyok mindkét oldalon. Bocs, h kéretlen tanácsokat adtam, de engem nagyon megviselt, h az elsőt nem tudtam szoptatni és jelezni akartam feléd, h kicsit ásd el magad ebben a témában is. Minden jót neked és legyen minden úgy ahogy szeretnéd! ;) :)

      Törlés
    8. Andi minden szavaval tokeletesen egyetertek, hiszen en is a tul keves es tul felrevezeto infok miatt kinlodtam 3 honapig, majd adtam fel teljesen a szoptatast. Aldom a "tultolt" szoptataskampanyt, hogy a masodik kislanyomat kizarolag es igeny szerint tudtam szoptatni es hozzataplalas ellenere szoptatom a mai napig.
      Hasonlokat kivanok neked is, Hunti!

      Törlés
    9. Marmint a jobol, nem a kinlodasbol ;-)

      Törlés
    10. Köszi lányok, minden tanács jól jön természetesen :) de úgy is a helyzet adja majd, hogy lesz. Az biztos, hogy az anyatej egy csoda és emellett ingyen van, jó esetben még a mosogatással, sterilizálással sem kell bajlódni. Reméljük nekünk nem jut ki a kínlódásból és minden simán megy majd ;)

      Törlés
    11. Jajj, en elore tudom mindig, hogy mindenhol ki lesz a kivétel! 😀
      A melegitesrol nem hallottam, pedig sokat olvastam. Nekem mindenki a gyorsan megivott pohar vizet mondta szoptatas elott, hogy jojjon a cucc rendesen. Mondjuk ezzel nem volt problema, csak az erzekeny borommel es hogy verzett, sebes volt mar. Aztan 3x volt mellgyulladasom 39 fokos lazzal, vegul feladtam a szoptatast es nagyon boldogan tettem ezt. Semmi baja nem lesz a tapszertol sem a gyereknek es a hiedelmekkel ellentetben nem az lesz az egeszseges gyerek a kozossegben, aki anyatejen nőtt fel.

      Törlés
    12. Kriszti! Az analogiat nem ertem. Huntinak minden eselye megvan arra, hogy szoptassa a kisfiat. Miert beszelgetunk (beszelsz) a tapszer elonyeirol ugy, hogy egyaltalan nem tudjuk, hogy szukseguk lesz-e ra? A tapszerrel az anyatejet max a taplalas szempontjabol lehet csak osszehasonlitani, minden mas egyeb, az anyatej nyujtotta elonnyel a tapszer egy pillanatig sem rendelkezik. Csak egy pelda: az anyatej fajdalomcsillapito is. Nem csak a baba ehsegerzetet csokkenti, de pocakfajasra is kifejezetten ajanlott a szoptatas. A tapszer erre nem kepes, akarmennyire is a tapszerek istenitesenek korat eljuk.
      A tapszerlobbinak akkor van helye barhol, ha anyuka nem tud/akar szoptatni. Akkor johet az alternativa, meg a szokasos frazisok, hogy aszongya "tapszerrel is felno az a gyerek". Ketsegtelen, de jo elore ezt egy szoptatas elott allo anya eszebe vesni (ugy, hogy ezzel nyilvan o is tisztaban van) szerintem erosen kartekony...

      Törlés
    13. Nem kell semmit ugy venni... ugyanannyi infot irtam (feladtam) mint te, csak hozzafuztem, hogy ettol nem lett beteges a kisfiam, mig sok anyatejesrol ezt nem tudom elmondani, tehat ez szerintem erosen tul van idealizalva hogy megvedi a betegsegektol.
      Nyilvan szoptatni akar a legtobb anya nekem is termeszetes volt hogy fogok. Viszont ha megsem sikerul, es hallott ilyeneket is, legalabb nem erzi majd magat szaranyanak, mert a lobbi inkabb arrafele hajlik...

      Törlés
  3. Nekem a 36.héten született a kisfiam és esküszöm nem tudom mikor lett 2,5 éves rohan az idő!😀Szép és könnyű szülést kívánok!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Alíz <3 Hihetetlen, már 2,5 éves??? Tényleg rohan az idő :)))

      Törlés