2016. július 6., szerda

Nyáriszünet ON

Mostanában nem történt semmi izgalmas velem. Elkezdődött a nyári szünet tegnap, így már pihi üzzemmódba kapcsoltam. 43 napja eszek gluténmentesen, 35 napja szedem a Visannet, lassan telik az idő, bár nem bánom ha a nyaram szépen, komótosan, vontatottan fog eltelni.
A héten végre kaptam levelet a Parádfürdői Állami Kórházból is, augusztus 8-án beköltözhetek ide.

Leírták hogy miket kell vinnem és miket tilos. Elég vicces a lista, ezeket kell:
- iratok
- 1éven belüli leletek
- tüdőszűrő vizsgálati igazolás/mellkas röntgen
- 3 hónapon belüli laboratóriumi leletek (vérkép,vércukor,májfunkciók,vizelet stb...)
- pizsama, köntös, hálóing, papucs, gumipapucs (az meg mi? :D) , fürdőruha, fürdősapka, vállfa, törölköző, evőeszköz, szabadidőruha, sportcipő stb.
Amin jót mosolyogtam: saját tulajdonú elektromos készüléket tilos bevinni (TV, kávéfőző,hősugárzó stb.) Miért? Sokat fogyaszt? Vagy zavarom vele a szobatársakat? Na most akkor mi van a laptoppal? Nyilván nem fogok a hónom alá csapni egy tv-t,  de rezgőcsiszolót se tervezek bevinni.... lehet elég retró ez a levél, 40 éve megírták amikor még nem volt hordozható számítógép?
Mindenesetre viszek magammal tabletet a laptop mellé, nehogy ne engedjék be :)
Jó lenne tudni hogy a bringámat vihetem-e magammal, annyira szuper helyen van ez a kórház. Szinte rögtön vele szembe lehet lemenni az Ilona-völgyi vízeséshez. Tavaly jártunk ott bringázni, fantasztikusan szép.
Addig még hátra van pár hét, nagyon sűrű lesz a programunk. A héten indulunk Horvátországba nyaralni, már nagyon hiányzik hogy kettecskén legyünk G-vel. Egyébként ma van a lagzink 3. évfordulója, este megyünk a szomszéd városba moziba, mert nálunk csak 3D-be adják és utáljuk mind a ketten. Szóval utazunk 100 km-t hogy 2D-be nézhessük a függetlenség napját....mi se  vagyunk normálisak. De van egy gluténmentes pizzéria is a közelben, szóval lehet oda is betérünk majd.


4 megjegyzés:

  1. Jó pihenést és nyaralást, rádfér! :)Nagyon jól hangzik ez a Parádfürdő, ha más nem is, annyi biztos, hogy jól kipihened magad, de reméljük azért, hogy babügyben is meghozza a hatást!
    Érzel valamit attól, hogy már ennyi ideje gluténmentesen táplálkozol? Neked van amúgy IR-ed, szóval a glutén mellett csinálsz IR diétét is? Nagyon gondolkozom én is, hogy elkezdem a gluténmentést, de bevallom nagyon nincs hozzá ingerenciám, így az IR diéta mellett. Egyrészt nagyon nehéz az, hogy gluténmentes és lassan felszívódó is legyen. Persze nem kivitelezhetetlen, de ahhoz nekem már kb. mindennap főznöm kéne, az meg hát mit mondjak, már nagy kicseszés az IR mellé :D De kíváncsi vagyok, hogy Neked , hogy használ ez a diéta, jó lenne ha írnál róla, ha majd lesz időd:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem azért hogy nem csak pihentetni fog, hanem hatásos is lesz babaügyben :) múltkor mesélte egy ismerősöm hogy ott 3-ból 2 lány a kezelés után pár hónapon belül terhes lett, szóval annyira nem lehet rossz.
      Nekem elvileg nincs IR, nem lett rossz a terheléses cukor/inzulin értékem, de van helyette laktózérékenység :) azzal se egyszerű összepárosítani... Vannak a neten egész jó oldalak, receptek, csak idő és türelem kell hozzá, ki kell kísérletezni a recepteket.A gond nem az itthoni főzéssel van,hanem inkább a kajáldákkal. A gyroson kívül eddig még semmit nem tudtam enni :(
      Mostanában elég sok kenyeret sütök, kipróbáltam már sokfélét, ha gondolod majd töltök fel ide receptet. Heti 1 kenyér nekem elég szokott lenni, a felét mindig kiporciózom és lefagyasztom. Hogy milyen változást érzek?? Hát nehéz ügy. Az tuti hogy fogytam, bár inkább átalakult a testem. A visanne miatt biztos produkálok tüneteket (pl. pattanás), szóval így összetett a dolog. A pm alulműködésre most nem szedek semmit, nem volt kedvem magam még azzal is tömni,lehet a TSH már az egekbe szökött, de elvileg ezzel a diétával gyógyszer nélkül is kordába lehet tartani. Ha visszajöttünk a nyaralásból elmegyek és nézettetek pár hormont. Szóval ha lesz mit írni, mindenképp fogok. Az tuti hogy a hasmenésem eltűnt, menszi görcs se volt. De most te ne agyalgass ilyen diétákon, inkább a pocaklakóra koncentrálj hogy jól megkapaszkodjon :))

      Törlés
  2. Szia, én is voltam Parádfürdőn, esetleg tudok némi infóval szolgálni. Nem találok e-mail címet, amire írhatok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szia,kíváncsi lennék a tapasztalataidra mindenképp :) örülnék ha mesélnél az ottlétedről. A címemet már beállítottam, elvileg látszódnia kell

      Törlés