2018. január 22., hétfő

Csillagok háborúja

Ma meg volt a 32. heti vérvételem is, elbicegtem a kórházba és bevetettem a szokásos trükkömet. Mindig befizetek a centrumlabhoz egy bónusz vizsgálatra (most pl. TSH-t néztünk) így soron kívül mehettem a vérvételre. Ilyenkor mindig dühösen és felháborodva néznek rám a sorban várakozók hogy besunnyogok előttük, ők meg már órák óta várnak hogy bejussanak :D
Na a lényeg hogy csillaghullás volt, mert a vérképem elég vicces, 11 *-os lett.
Remélem így az áldott állapotom vége felé ez félig-meddig normálisnak mondható. Jövőhéten kiderül mit mond a doki, mert most síelni ment.
A CRP-re számítottam hogy magas lesz, mert a lábam tuti be van gyulladva, a múlt héten 2 napig nem fájt, ma másnapra már a jobb lábam kezdett rá, ami eddig hibátlan volt.....Gondolom a fehérvérsejt is emiatt magasabb, meg a többi érték is ezért van elcsúszva,
A vas is siralmas lett, pedig 2-3 naponta szedem éhgyomorra a tablettát, de holnaptól minden nap beveszek majd egyet.
A TSH-m sose volt ilyen alacsony, 1,1 lett, imádlak terhesség :))))
Még 55 nap és szülünk <3

13 megjegyzés:

  1. Telefonról nem tudom megnezni de a feherversejt crp es majfunkciok mind megemelkednek terhesség alatt persze kerdes hogy mennyire de nekem is nagyon kiugroak voltak a végefelé.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja sikerult megneznem. Ez tok jo. Nekem 90 felett volt a crp es meg az is ok vol. Majfunkciokat nem kell nezetned?
      A vasad is szuper.

      Törlés
    2. Megnyugtató ha másnak is magasak az értékek terhesség alatt :) csak a sok csillag rémisztett meg.
      Májfunkciót nem kért a doki. Remélem azért nagyon nem fog eldurvulni a helyzet

      Törlés
  2. a vasad siralmas? de hat a vasszinted tok oke, a transzferrined meg magasabb is. a telitettseg egy piciket hatarertek alatt, ami terhessegben teljesen normalis.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát nem tudom, nem nagyon értek ezekhez, csak a csillagokat néztem :D
      itt ( https://centrumlab.hu/vizsgalat/transzferrin ) találtam egy táblázatot, aminek az első sorából az jön le nekem hogy vashiány. Mindenesetre innentől jobban odafigyelek rá hogy szedjem

      Törlés
    2. Minden terhes vashianyos mert a babának kell. En vénás vasat kaptam hetente 3x az utolso trimeszterben. Nem volt mar venam a vegen. Es boven határérték alatt volt a vvt-m es a hemoglobinom is.
      Nem lesz itt semmi gond szedjed a vasat az tenyleg kell.

      Törlés
    3. Vénásan?? Aztaaaa, az már durva.
      Szedem lelkesen :))

      Törlés
    4. Én egyébként is gyakran vérszegény vagyok (bélbetegségem van) csak azért mondom hogy elég volt a babának. De azért szedd a vasat csak ne parázz ezen a vérképen.
      Amit lentemm írtam nem tudom terhesek szedhetik-e a Krauter Blut nevű vas italt, nekem nagyon jó volt de én csak szülés után tudtam meg a szoptatási tanácsadótól.

      Törlés
    5. Köszi a tippet, szoptatásnál lehet jól fog jönni, majd utánaolvasok.
      Ma volt kint a védőnő nálunk és megdicsért :)) azt mondta semmi gond a vassal, mert ami van, az szépen beépül, ne foglalkozzak a csillagokkal. A lényeg hogy a hemoglobin meg a hematokrin rendben van. Egyedül azt felejtettem el megkérdezni tőle hogy lehet-e valamilyen fájdalomcsillapítot szedni vészhelyzet esetére, mert ma reggel már elviselhetetlenül fájt a lábam folyamatosan :(

      Törlés
    6. maga a vas-szint igazabol nem lenyeges, tenyleg a beepules a fontos. nekem velemszuletett vashianyom van, alapbol 2-4 mikrogram kozott mozog (az also hataertek ugye 10), es egyik terhesseg alatt sem szedtem pluszban, csak az utolso trimben a Krauter Blutot. (azt is csak, mikor eszembe jutott.) mindket gyerek tok egeszseges, igaz, a masodik szules utan annyira verszegeny lettem, hogy kaptam ket egyseg vert. venas vas is eleg lett volna, de azzal kabe ket het, mire telpra all az ember, es inkabb a vert kertem, hogy el tudjam latni a gyereket. szoval az ertekeid szupiszuperek! :) es tenyleg toljad a szirupot.

      Törlés
  3. Én nem szedtem vasat terhesen, igaz mást sem. Mert mindig jó volt a leletem, így a doki szerint is felesleges lett volna. Szülés után ajánlották, de mégsem szedtem be, mert nem bírom lenyelni azokat a nagy tablettákat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kreuter Blut ital. Finom is hatékony is és még székrekedést sem okoz. Nekem a szoptatási tanácsadó javasolta.

      Törlés